Sensoa-campagne spoort jongvolwassenen aan zich te laten testen: ‘Share love, geen soa’

Het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid Sensoa heeft een nieuwe campagne gelanceerd om jongvolwassenen aan te sporen zich te laten testen op soa’s voor ze in een nieuwe relatie het condoom weglaten. Onder de slogan ‘Je hoeft geen slet of player te zijn om eeen soa te krijgen’ weerlegt de campagne het vooroordeel dat enkel […]

ABN AMRO laat moeder én vader van ‘Maartje’ aan het woord, in aparte commercials

We hebben allemaal onze eigen gedachten bij de toekomst van onze kinderen, en we willen allemaal het beste voor hen — dat is wat ABN AMRO in twee nieuwe commercials vertelt. Deze zijn onderdeel van de bredere campagne Wat is jouw verhaal? (die volgens Adformatie kritisch ontvangen is); de ambities van de klant worden centraal gesteld, wat natuurlijk […]

In commercial voor Intertoys weet verkoper héél goed hoe kinderen reageren op verjaardagscadeaus

Het is zo’n commercial dat als die uitgezonden wordt je toch even van je smartphone of tablet opkijkt voor een blik op het televisietoestel en vervolgens een glimlach niet kan onderdrukken. Nu is speelgoed natuurlijk bij uitstek een onderwerp waar positieve emoties een rol spelen, fijn dat Intertoys verder gaat dan alleen een bepaald product […]

Fraaie animatievideo Daisy Chain werpt gepeste kinderen bloemetjes toe: ‘Pesten is voor mensen zonder verbeelding’

Toen een zoon van de Australische schrijver/regisseur Galvin Scott Davis gepest werd en hij geen goed kinderboek over dit onderwerp kon vinden, is hij het zelf maar gaan schrijven. Het leidde tot de interactieve app Dandelion, in 2012 een nummer 1-bestseller bij iTunes. Het verhaal over Benjamin Brewster en zijn magische madeliefjes moedigde ouders en kinderen aan om het pestgedrag […]

Kortjes: Baby Badass, Teacher Truths, Sarah & Juan, Discover the Forest, Patat d’ Amour, Veel Meer Meester, en meer (week 42, 2015)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ — oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES MEER: Teens are spending more time on Netflix and YouTube as opposed to traditional TV; the amount of time they […]

Harde beelden in campagne Infrabel moeten spoorlopers afschrikken

Ondanks alle inspanningen om dit levensgevaarlijke gedrag in te dammen, lopen steeds meer mensen de sporen op waar dat verboden is. Zo is het aantal spoorlopers in België tijdens de eerste zes maanden van 2015 gestegen in vergelijking met dezelfde periode het jaar daarvoor. Dit jaar vielen zelfs al een dode en een zwaargewonde door spoorlopen. Infrabel, in nauwe […]

Wooky Entertainment lanceert kledinglijn ‘Zip Tops by Style Me Up’

Wooky Entertainment, bekend van Style Me Up (DIY-producten speciaal voor jonge fashionista’s van 8-14 jaar, zoals bijvoorbeeld Charmazing), lanceert in het voorjaar van 2016 haar eigen unieke DIY-kledinglijn: Zip Tops by Style Me Up. Het gaat om tank tops die je aan elkaar ritst. Elke top bestaat uit twee panels. Het introductie-assortiment bestaat uit zes uni kleuren en 18 […]

Het Mariniers Museum wordt levensgrote kijkdoos

Ontwerpbureau dog design en Van Straaten, specialist op het gebied van innovatieve visuele communicatie, hebben het Netherlands Marine Corps Museum (ook wel: het Mariniers Museum) in Rotterdam omgetoverd tot een levensechte kijkdoos. In de familietentoonstelling Expeditie Speurneus 2.0 kruipen kinderen in de huid van ‘combat trackers’, de spoorzoekers van het Korps Mariniers. Met hulp van een creatief […]

Helft jonge kinderen verkiest huishoudchemicaliën boven speelgoed, waarschuwt campagne: ‘Gaaf of gevaarlijk’

Jaarlijks gebeuren duizenden ongelukken met huishoudchemicaliën. Kinderen tussen de 0 en 4 jaar lopen het grootste risico. De oorzaak? Kinderen zien het gevaar niet en vinden de producten interessant. Onderzoek wijst uit dat 51% van de kinderen zelfs meer aandacht heeft voor huishoudchemicaliën dan voor speelgoed. Met alle gevolgen van dien. Daarom starten VeiligheidNL en […]

Nieuwe website ‘Jongerengids’ moet tieners en jongeren meer en beter informeren

Sven Gatz, Vlaams minister van Jeugd, en De Ambrassade, bureau voor jonge zaken, hebben onlangs Jongerengids.be gelanceerd. Dit platform beoogt tieners en jongeren betrouwbare informatie te geven over thema’s die hen aangaan en verwijst hen door naar meer gespecialiseerde sites. Maar liefst 500 doelgroepers en 14 expert-organisaties werkten mee aan de nieuwe website om er voor te zorgen […]

NJi voert positieve ‘high five’-campagne voor ouders, want media zijn vaak te negatief over opvoeders

Er zou meer aandacht moeten komen voor wat er goed gaat bij het opvoeden en ouders zouden elkaar vaker een compliment moeten geven. Dat blijkt uit een onderzoek (pdf) van het Nederlands Jeugdinstituut (NJi) onder ruim 800 ouders. Veel ouders zijn tevreden over zichzelf als opvoeder. Daar mag meer aandacht voor komen, want ouders vinden informatie over opvoeden via […]

Tina viert Noortjes 40-jarig jubileum

Wie kent de typisch Hollandse Noortje eigenlijk niet? Al veertig jaar blundert ze er wekelijks op los in het meidenblad Tina. Maar er is nog geen grijze haar te bespeuren, haar haren zijn nog even rood als in de eerste aflevering. En hoewel de Volkskrant weet te melden dat ze nog altijd maagd is, moet deze verjaardag […]

Libresse lanceert Instagram-campagne ‘Play Fearless’

Libresse liet Panelwizard onderzoek uitvoeren onder 1.105 Nederlandse vrouwen tussen de 16 en de 24 jaar. Vriendinnengroepen blijken hecht en intiem te zijn; driekwart verkiest haar vriendinnen boven een liefde en zegt geen geheimen te hebben voor elkaar (52%). De helft van de meiden deelt details over haar seksleven onderling en 15% heeft zelfs wel eens gezoend met haar BFF. Echter, […]

Kortjes: tijd voor paprika, suikerbelasting, digitaal flirten, respect en een bijzondere biologieles, en meer (week 41, 2015)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ — oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES MEER: Disney’s research arm has developed the concept of an augmented reality colouring book for kids, which brings characters to life […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024