Met content marketing het Safari Meeting Centre scherp profileren

Koninklijke Burgers’ Zoo heeft als missie om (bedreigde) dieren te beschermen en te behouden en zoveel mogelijk mensen de verwonderlijke wereld van de natuur te laten beleven. We willen gasten daarmee inspireren, iets meegeven en zo mogelijk hun gedrag met betrekking tot dieren en natuur te beïnvloeden. We willen met deze inspiratie uit de natuur […]

Bingo Battle! Herontdek het museum met 7 BN’ers: van rappers en vloggers tot acteurs!

Hoe krijg je jonge mensen enthousiast over musea? Het is een vraag die de instellingen al langer bezighoudt en ook voor de overheid is het een hot item. MuseumTV en CJP hebben daarom, met hulp van het Mondriaan Fonds, de Bingo Battle in het leven geroepen. Na onderzoek onder en interactie met de doelgroep is er voor […]

Events organiseren om doelgroepen te enthousiasmeren en te binden

Als marketeer in een dierenpark zoals Burgers’ Zoo sta je voor veel uitdagingen: hoe blijven we de vaste bezoekers telkens weer prikkelen en tot een volgend bezoek verleiden? Hoe kunnen we zoveel mogelijk dagbezoekers dusdanig enthousiasmeren dat we hen in abonnementhouders kunnen converteren? En ten derde: hoe kunnen we nieuwe doelgroepen aanboren en tot een […]

De populariteit van Hoverboards

Via onze partner: Fietsenopfietsen.nl Hoverboards zijn mateloos populair, je ziet ze dan ook in elke stad wel rijden. Na de uitvinding van de eerste hoverboard in 2015, explodeerde de populariteit van deze gadget onder kinderen. Nu enkele jaren verder, zie je nog steeds veel hoverboards. Omdat hoverboards al populair zijn onder kinderen, neemt dit percentage […]

Generatie Z: Purpose marketing, co-creatie, agile werken

Generatie Z: Purpose marketing, co-creatie, agile werken Met de case ‘Iedereen Fit op School’ van FrieslandCampina Innovaties met impact voor Generatie Z Generatie Z vergt een aparte marketingstrategie. Maartje van Osch en Krista Kleinveld van FamilyFactor presenteren hierover op het Congres Kids- en Jongerenmarketing. Zij identificeren 3 pijlers van impactvolle innovaties voor Generatie Z [1]: […]

XITE: de ideale cross-over tussen TV en online

Een zender met enkel muziekvideo’s. Dat is nou niet wat je direct vernieuwend noemt. En toch weet XITE een vernieuwend muziekvideoconcept neer te zetten. En met ongekend succes. Van een puur Nederlands merk is het uitgegroeid tot een zender van wereldklasse die door jongeren in landen als Duitsland, België, Canada, Qatar en sinds kort ook […]

Rabo’s zakgeld-app PinPin geeft kinderen weer een gevoel bij geld

Financieel zelfredzaam worden, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Catelijn Schönfeld is lead marketeer Jonge Klanten bij Rabobank. Op het Kids en Jongeren Marketing-congres vertelt ze over Rabo PinPin, de succesvolle zakgeld-app van de bank rond een pinguïn-figuurtje dat kinderen weer een gevoel geeft bij geld. Het begon met de constatering dat steeds […]

Bij influencers gaat het niet langer om het aantal volgers

Enzo Knol en Anna Nooshin lijkt iedereen wel te kennen als het schoolvoorbeeld van influencers. Maar deze mensen gaan het wat moeilijker krijgen. Dat blijkt uit een onderzoek van Launchmetrics. Het bedrijf dat gespecialiseerd is in software voor data analyse heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar het gebruik van influencers door grote merken. En wat blijkt? […]

Onze verzorgers zijn onze journalisten, hún verhalen willen mensen horen

Marketingmanager Tim Lammers heeft er zin in: op 11 juni is hij host en geeft hij een presentatie op het Kids en Jongeren Marketing Congres in zijn thuisbasis Burgers’ Zoo. ‘Ik ben vooral trots op hóé we ons verhaal vertellen.’ Je staat op het punt om te vertrekken naar Belize, in Midden-Amerika. Wat ga je […]

Save the date: 11 juni 2018 in Burgers’ Zoo

Met een zaal vol enthousiaste kids- en jongerenmarketeers was ook de 26e editie van het Kids en Jongeren marketing congres een groot succes. Met een verrassende locatie en inspirerende sprekers zijn de deelnemers weer met veel handvatten vertrokken. Het Kids en Jongeren Marketing congres 2018 vindt plaats op 11 juni 2018 in Burgers’ Zoo. Wil […]

Congresverslag: minder tjappie, meer emotie

Het Kids en Jongeren Marketing Congres bood ook dit jaar weer een mooie verzameling inspirerende sprekers en cases, met als extraatje: twee panda’s die vrolijk wat kilootjes bamboeblad naar binnen werkten. Locatie was namelijk Ouwehands Dierenpark. Drie lessen over (marketing)communicatie met jongere doelgroepen die ik in mijn goody bag kon stoppen. Niks tjappie Pubers en […]

Interview: De marketingstrategie van Nerf

Vandaag spreken we Jorn Blom, Brand Manager van Nerf  – onderdeel van Hasbro, ontstaan in 1969 en ontwikkeld door de inventor Reyn Guyer. Het initiële idee voor Nerf is ontstaan vanuit de ontwikkeling van een volleybal die gemaakt was van foam/schuim; geschikt om binnen mee te spelen. In 1991 heeft Hasbro het merk Nerf overgenomen en […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024