Aandacht is niet verzekerd

Dom is ‘Generatie Einstein’ niet, maar dat wil niet zeggen dat ze over alles goed nadenkt. Jongeren nemen relatief veel risico’s, veelal onbewust, simpelweg omdat op dat moment de kick belangrijker is en/of ze zich niet beseffen welke gevolgen hun acties zouden kunnen hebben. Consument en Veiligheid bestempelt riskant gedrag niet noodzakelijkerwijs als negatief: “Het […]

3,4 keer zichzelf op internet

Iedereen weet dat jongeren veel van hun vrije tijd aan media besteden. Zoals dat gold voor ons toen we zelf nog onder de 20 waren, zo geldt dat voor de jeugd-van-tegenwoordig. Aangezien er door de jaren heen behoorlijke verschuivingen plaatsvinden, jagen de betere marketeers continu op recente gegevens om hun plannen op af te stemmen. […]

Frisdrank favoriet, maar niet onbeperkt

    Tijdens het uitgaan drinkt 61% van de tieners frisdrank. Cola is daarbij het meest populair (43%), gevolgd door cola light (20%) en ijsthee (9%). Sinas (7%) en cassis (5%) staan op plaats 4 en 5. Dit blijkt uit het eerste Nationaal Frisdrankenonderzoek* (pdf) van de Nederlandse Vereniging van Frisdranken, Water, Sappen (FWS).   Slechts twee […]

Unox helpt kinderen aan stoepkrijt

"Zo hebben de kinderen iets lekkers voor binnen en iets leuks voor buiten." Unox vond het -na de opkomst van spelcomputers- weer eens tijd voor een oer-Hollandse rage; deze zomer moeten kinderen massaal gaan stoepkrijten. Bij twee blikjes Unox Knaks wordt in de maanden juli en augustus een doosje stoepkrijt cadeau gedaan in een aantal supermarkten. Ook leuk voor oma, […]

Stomme films voor Bicky Burger

"Bewaar je mond voor Bicky." Na de ophef over de 'schattigste baby ooooooooooittt' en eerdere 'ongevoelige reclame' komt Bicky nu met nieuwe, softere tv-spots, waarin geen woord wordt gesproken. Deze keer wordt de aandacht getrokken door pratende oren. Yep, je leest het goed.  In de commercial hierboven komen de mannen aan het woord, hieronder zie je het gezichtsveld van de vrouwen […]

Piraten en prinsessen op Chiquita’s bananen

"Om gezond snoepen te stimuleren, willen we de 'pester power' positief benutten." [Michelle den Boer, Chiquita] Chiquita Kids wil een bondgenoot zijn voor moeders* om gezond snoepen ook leuk te maken. Eten toegankelijk maken door het op een leuke manier aan te bieden beïnvloedt immers het eetgedrag van kinderen op een positieve manier. Na de introductie […]

2x Ja = SiSi

“Lekker? Suiker goed? Ja ja, da’s SiSi.” Voor kinderen moet frisdrank vooral lekker zijn, terwijl ouders (zouden moeten) opletten dat er niet teveel suiker in zit. In bovenstaand filmpje verbeelden een Spaanse professor en zijn zoontje die strijd, concluderend dat SiSi 30 tot 50% minder suiker bevat. Enigszins surrealistisch, maar daardoor een stuk vermakelijker dan de commercial […]

Spaaracties maken kinderen verdrietig

"Alle moeilijke nummers zaten niet in de gesloten zakjes. Rara, hoe kan dat?" Al tijden zijn spaaracties een beproefd middel om boodschappers méér te laten kopen. Kinderen houden nu eenmaal van verzamelen en (groot)ouders zijn niet te beroerd om een steentje bij te dragen. Supermarkt blij (extra omzet), kind blij (gratis extra's), zou je zeggen, maar […]

Hi brengt de veranderingen in mobiel gedrag in beeld (om klanten te behouden). Leuk!

"Uit de reacties blijkt dat soms onduidelijk is waarom de nieuwe abonnementen worden geïntroduceerd. Met dit bericht wil Hi helderheid scheppen over de achtergrond." In juli kondigde KPN duurdere mobiele abonnementen aan. Niet voor niets, want door het succes van apps als Skype en Whatsapp liepen de inkomsten terug. Een storm van kritiek was het gevolg, wat zomaar […]

Daar is ie dan, de door jongeren bedachte televisiespot over het ideale condoommoment

NB Dit is de making of; de spotjes zie je onderaan deze blogpost. "In de maanden mei en juni hebben we jullie een aantal vragen gesteld over seks. De antwoorden die jullie gaven hebben geleid tot een tv-commercial. Hoe dit is gegaan, kan je zien in deze video." Bijna 90% van de 16-25-jarigen vindt het […]

De Telefoongids scoort met dubstep in reclame voor Zoek & Vind-app

"& je vindt het allemaal." Om de gratis Zoek & Vind-app van De Telefoongids bij een jong publiek te promoten, wordt momenteel een grootschalige campagne gevoerd. Hypnotiserend in beeld en geluid. Doelstelling is om zoveel mogelijk downloads te genereren. In vijf verschillende commercials werd de applicatie vorige maand geïntroduceerd, in de deze week gelanceerde 'hoofdfilm' staat de […]

Maak kennis met de klas van 2015

"Today’s incoming college freshmen represent a generation of highly-connected, tech and marketing-savvy youth who expect brands to work harder than ever. Knowing who they are and how they use technology and social media is critical to your brand’s success." Het Amerikaanse socialemarketingbureau Mr Youth heeft onderzoek (pdf) naar de nieuwe lichting studenten verricht. De 'Class […]

Rabobank investeert in student: fiets cadeau

"Voor studenten die een Rabo Studenten Actiepakket openen, staat een gratis fiets klaar." Hoewel ik de laatste tijd veel literatuur tegenkom waarin het belang van 'engagement' benadrukt wordt, lijkt in de praktijk ook het tegengestelde steeds vaker lijkt te gebeuren: klanten worden 'gekocht' in plaats van gewonnen. Zo voeren dagbladen acties waarbij producten cadeau worden gedaan […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024