ING introduceert nieuwe ING Fame Game om jongeren te stimuleren hun talent te ontwikkelen

Oct 09, 2014 No Comments by

ING heeft een nieuwe versie van de ING Fame Game beschikbaar gemaakt — een mobiele app voor jongeren tussen de 10 en 15 jaar, gericht op financiële educatie. De game helpt jongeren spelenderwijs bij het leren omgaan met geld. Met de eerste versie van de ING Fame Game, die in januari 2013 gelanceerd werd, kon de doelgroep uitgroeien tot een muzikale beroemdheid. De nieuwe versie is gericht op de verschillende talenten van jongeren. In de game worden zij gestimuleerd om hun talenten verder te ontwikkelen, korte filmpjes van hun skills op te nemen en financiële keuzes te maken.

“Iedereen heeft zijn eigen talent. In de game krijgen jongeren opdrachten en werken ze stap voor stap aan een zelfgekozen vaardigheid. De één is goed in sport, de ander in dans en weer een ander heeft bijzondere kookkunsten. In deze nieuwe game worden jongeren gestimuleerd dit talent verder te ontwikkelen. Tegelijkertijd helpt de app jongeren bewustzijn te creëren over geldzaken op een manier die bij hen past. Wij vinden het belangrijk dat jongeren goed leren omgaan met geld. Jongeren die vroeg leren omgaan met geld, hebben in de toekomst minder financiële problemen en zijn meer Financieel fit.” [Heidi van Eijk, ING]

Met de app kunnen jongeren een videoclip van hun eigen talent maken, die ze via de ING Fame Game-afspeellijst op YouTube kunnen delen met hun vrienden. De bekende videoartist Eboman, wereldwijd een pionier op het gebied van videosampling en realtime videobewerking, heeft speciaal voor deze ING Fame Game mash-ups gemaakt waarmee jongeren hun zelfgemaakte filmpjes tot een videoclip kunnen pimpen.

“De vernieuwde app sluit aan bij de ambitie van ING: heel Nederland Financieel fit. ING vindt het belangrijk dat Nederlanders hun geldzaken op orde hebben en houden, ook met het oog op de toekomst. Dit geldt niet alleen voor volwassenen maar ook voor de jongere generatie. Met de ING Fame Game proberen we ze op een leuke en verantwoorde wijze hierbij te helpen. Immers jong geleerd is oud gedaan.” [nogmaals Heidi van Eijk]

De game is in samenwerking met zes jongeren bedacht en vormgegeven om de game optimaal te laten aansluiten bij hun belevingswereld. De app is vooralsnog alleen geschikt voor de iPhone, maar naar verwachting zal begin 2015 ook een Android versie worden uitgebracht.

[Creatie door Fonk Mobile, met medewerking van YoungWorks]

Geld

About the author

Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, van september 2012 tot december 2015 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@youngmarketing.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.
No Responses to “ING introduceert nieuwe ING Fame Game om jongeren te stimuleren hun talent te ontwikkelen”

Leave a Reply