Verantwoorde reclame naar kinderen is een boodschap die omarmt en verwarmt

Bas Nadorp is hoofd Marketing & Communicatie van Cinekid. Cinekid zet zich in om de productie van kwalitatief hoge media voor kinderen te stimuleren. Daarnaast motiveert Cinekid kinderen om actief deel te nemen aan media en een bijdrage te leveren in de creatie hiervan. Dit om de media ontwikkeling van kinderen te begeleiden en hen met een kritische blik media te laten ervaren. Cinekid organiseert onder andere jaarlijks in de herfstvakantie het Cinekid Film-, Televisie- en Nieuwe Mediafestival voor de jeugd. In oktober 2014 vindt de 28e editie van dit internationale festival plaats. Dit 10-daagse evenement in Amsterdam en door heel Nederland (30 locaties) omvat alle aspecten van de media industrie voor jong publiek en biedt naast kwalitatieve media ook workshops en masterclasses.

Op 25 juni 2014 spreekt Bas tijdens het congres Trends in Kids- en Jongerenmarketing over “Hoe kinderen te motiveren en actief deel te laten nemen aan media en een bijdrage te leveren in de creatie hiervan”. Voorafgaand aan het congres interviewden wij Bas.

Bekijk het interview

Lees het interview hier

Cinekid is het jaarlijkse film – televisie – nieuwe media festival en ik denk dat wij ons succes te danken hebben aan het feit dat wij al 28 jaar kinderen inspireren en verrassen door hen hoogwaardige kwalitatieve media aan te bieden. Met deze media motiveren wij kinderen om actief deel te nemen daaraan en een bijdrage te leveren aan de creatie daarvan en dat is denk ik wat kinderen ontzettend aanspreekt aan Cinekid.

Wij vinden dat belangrijk omdat dat het wereldbeeld en de horizon van kinderen verbreedt door op een andere manier ernaar te kijken, te inspireren, te verrassen en nieuwsgierig te maken. Dat doen we door verschillende dingen. Niet alleen door het vertonen van films en televisieseries, maar ook door interactieve installaties naar Cinekid te halen van over de hele wereld. Het is juist belangrijk dat ze mee kunnen doen, dat ze ook meedoen in het maken ervan en hoe we dat precies doen vertel ik graag op 25 juni.

De manier waarop wij de afgelopen jaren met internet zijn omgegaan is dat wij veel meer zijn gaan communiceren op die manier en eigenlijk dat we voor het eerst in 30 jaar nagenoeg alles online doen. Vroeger hadden we de programmakranten die we in groten getale drukten en door het land verspreidden. De kaartverkoop is ook veel meer online gegaan, We bieden korting op online tickets. De communities die we aan het bouwen zijn, daar kunnen we makkelijker mee communiceren op Facebook, Twitter, Instagram en ga zo maar door.

Het beste voorbeeld van de kansen die internet biedt voor Cinekid is dat ze de duizenden werkjes die kinderen maken in het medialab en op ons online mediaplatform kunnen delen, dat ze die thuis kunnen bekijken en vervolgens naar opa’s en oma’s, familie en vrienden kunnen sturen. Dat is voor hen leuk en voor ons interessant, want onze naam wordt als een olievlek op het internet verspreid.

Ik denk dat verantwoorde reclame naar kinderen toe en eigenlijk de ouders, want dat zijn natuurlijk nog steeds de eindbeslissers, een boodschap is die kinderen omarmt en verwarmt. Eigenlijk moet het geen boodschap meer zijn, maar is het veel meer een verhaal waar kinderen in gaan geloven. Als kinderen erin gaan geloven en enthousiast worden, dan zijn de ouders ook vaak meegaand en welwillend om daarnaar te luisteren.


Trends in Kids- en Jongerenmarketing

Op 25 en 26 juni 2014 vindt het Congres Trends in Kids- en Jongerenmarketing plaats. Al Al 23 jaar het jaarlijkse platform voor marketing- en communicatieprofessionals gericht op de doelgroep 0 tot 25 jaar. Lees meer…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024