Santa Brand Book: ‘De Kerstman ís een metafoor voor merk’

Ter inspiratie. Al drie jaar oud (in 2010 al her en der al gedeeld), maar nu door verschillende marketingblogs weer opgepikt en onder de aandacht gebracht: het *Santa* Brand Book (pdf) van het Engelse communicatieconsultancybureau Quietroom. Humor voert de boventoon, maar tegelijkertijd wordt -proeve van bekwaamheid- getoond waar je in de beschrijving van je merk allemaal rekening mee kan/moet houden. Wat is de belofte van het merk, wat zijn de merkwaarden, hoe het logo te gebruiken, welk taalgebruik is passend?

Goed bedacht en knap uitgevoerd, dus zeker leuk om even te bekijken als je het nog niet kent. Hieronder het originele bestand uit 2010. De 2013-versie op de website van de makers is enigszins aangepast. Destijds was bijvoorbeeld het motto ‘Meet it, Greet it, Eat it’ maar juridisch advies opvolgend is dat gewijzigd in ‘Snap it, Clap it, Wrap it’. Verzin het maar.


“A brand is a sack on a sleigh of belief.”

[Creatie door Quietroom; via Adverblog]

PS  Opvallend genoeg geen woord over Coca-Cola, toch geen onbelangrijke speler rond dit thema.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024