Media

Efteling-programma’s verhuizen naar Nickelodeon, uitgebreid met spelshow ‘Erecode’

De TROS kreeg nog een flinke boete voor het uitzenden van Het Sprookjesboomfeest (dit werd als sluikreclame gezien), maar elders in het medialandschap mag er net iets meer. Per 1 april 2015 zijn BrandDeli en de Efteling een samenwerking met elkaar aan gegaan. De Efteling-programma’s Sprookjesboom, Jokie en Raveleijn verhuizen naar de commerciële kinderzender Nickelodeon. Daarnaast betekent deze samenwerking ook een gloednieuw programma voor Nickelodeon Nederland en Vlaanderen: Erecode

In deze spelshow vormt de Efteling het decor voor een avontuurlijke strijd tussen vier teams die de eer van hun ‘Rijk’ verdedigen. Door het volbrengen van uitdagingen die in de vier Rijken van het attractiepark in en rond de attracties plaatsvinden, komen de teams van twee kinderen tussen de 9 en 12 jaar oud, steeds dichterbij het ultieme doel: het kraken van de ‘Erecode’ en ‘Ereburger’ worden van de Efteling. Erecode wordt gepresenteerd door Nickelodeon-gezichten Anouk Maas en Bart Boonstra. Kijkers thuis kunnen meespelen via de Erecode-app; kinderen worden hiermee actief betrokken bij het spel.

De samenwerking tussen BrandDeli en Efteling is mede tot stand gekomen door mediabureau OMD. De productie van Erecode is in handen van Niehe Media. Na het vertrek bij de publieke omroep wordt niet langer verbloemd dat de tv-programma’s niet alleen ter vermaak zijn: het gaat om ‘branded content’.

“Om de Efteling bij de voor ons interessante doelgroep, kinderen en families, onder de aandacht te brengen, biedt BrandDeli het juiste totaalpakket. Met zendtijd op Nickelodeon voor onze huidige programma’s en een speciaal ontwikkeld spelprogramma, hebben wij een perfect platform gevonden om het veelzijdige karakter van de Efteling te kunnen weergeven.” [Koen Sanders, Efteling]

“Wij zijn erg trots dat de Efteling met deze samenwerking voor ons gekozen heeft. De multimediale serie Erecode en ook de bestaande programma’s zijn een waardevolle aanvulling op onze succesvolle kinderprogrammering.” [Maurice Hols, Viacom]

De kinderprogramma’s Sprookjesboom en Jokie zijn vanaf 13 april elke werkdag respectievelijk om 10.30 uur en 10.40 uur op Nickelodeon te zien. Erecode wordt vanaf 6 juni elke zaterdagochtend om 10.00 uur uitgezonden, de serie Raveleijn naar verwachting vanaf eind juli.

Previous ArticleNext Article
Dennis Hoogervorst

Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *