Fashionista lanceert printspecial en internationale iPad-app met YouTube-celebrity Nikkie Tutorials

Bijna de helft van de jonge meiden maakt maandelijks een make-uplook van een beautyblogger na en eenzelfde aandeel neemt zelfs eerder tips van een beautyblogger aan dan van een visagist. Dit blijkt uit onderzoek* van het magazine Fashionista. Het tijdschrift lanceerde vandaag in samenwerking met de internationale YouTube-celebrity Nikkie Tutorials de printspecial Make-Up by Nikkie Tutorials (€4,95) en een eerste internationale iPad-app, waarmee alle basic- en experimentele make-uplooks een piece-of-cake zouden moeten zijn.

De eerste twee tutorials zijn gratis en tegen betaling van € 0,89 is de volledige applicatie beschikbaar.

Beauty en make-up zijn heel belangrijk voor jonge meiden. Meer dan 80% kijkt naar make-uptutorials en bijna 70% maakt zich op naar aanleiding van een videotutorial. De printuitgave en de app bevatten 23 make-uptutorials met een duidelijk stappenplan in tekst en beeld. De app bevat daarnaast in-app video’s per tutorial waarin Nikkie alles helder uitlegt. De tutorials zijn onderverdeeld in vijf rubrieken: tools, huid, shaping, lippen en ogen.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=Qlf1tJtcrZY]

“Wat een geweldige eer, mijn eerste eigen magazinespecial! Toen ik op mijn veertiende begon met mijn beautyvideo’s had ik nooit gedacht dat er een special alleen over mij, ál mijn tips and tricks en looks zou komen. Niet alleen is er een special, maar ook nog eens een app! Zowel in Nederland als internationaal, geweldig! Mijn internationale fans are going to love this.” [Nikkie]

*Het onderzoek werd gehouden onder 1.614 lezeressen van Fashionista, dit zijn overwegend vrouwen in de leeftijd 16 – 24 jaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024