Voor wie denkt betere uitingen te kunnen maken: de NIX18 poster- en bannergenerator

Op Twitter deelde journaliste Lisa Bouyeure vandaag een fotootje van een poster uit de NIX18-campagne*, in haar woorden een mooi voorbeeld van “volwassenen die nog game denken te hebben.” Nu is ze zelf ook geen 16 meer, maar de regel dat je in jongerenmarketing geen jongerentaal-om-hip-over-te-komen gebruikt zou inmiddels bij íedereen bekend moeten zijn. En dan zet je dus niet ‘nog ff no smoke’ op een poster — een miskleun, terwijl de video’s en andere campagnematerialen van Roorda Reclamebureau voor een groot deel wel geslaagd zijn.

Hoe dan ook, een ieder die het beter weet, kan eigen ‘materiaal van NIX’ maken. Sinds begin dit jaar staat namelijk een poster- en bannergenerator online. Op eenvoudige wijze kunnen geïnteresseerden bijvoorbeeld een banner voor hun website of een poster voor hun club, school of vereniging maken. Tekstje invullen, een achtergrondkleur kiezen of een foto uploaden, en hup, downloaden maar. Wie het heel eenvoudig houdt, krijgt dan zoiets:

foreholte nix

Daarnaast is een toolkit beschikbaar met informatie en hulpmiddelen om de dampagne te ondersteunen. Zo zijn huisstijlelementen als logo’s, flyers en video’s beschikbaar.

*De NIX18-campagne is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en een groot aantal partners, met als doel het versterken van de sociale norm ‘niet drinken en roken tot je 18de’. De campagne richt zich op de hele samenleving, meer in het bijzonder de omgeving van jongeren; iedereen zou het normaal moeten gaan vinden als jongeren voor hun 18de niet roken of drinken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024