Alibi centraal in campagne Anta Flu: ‘De lekkerste smoes om te snoepen’

De oranje, blauwe of groene wikkeltjes van Anta Flu zullen zo’n beetje iedereen bekend voorkomen. Voor velen een merk ‘van vroeger’ (sinds 1893), maar volgens de fabrikant waarderen ook jongeren de frisse mentholsmaak. Het blijkt dat Anta Flu door veel mensen gezien als een ‘alibisnoepje’; een snoepje dat ze mogen nemen omdat het niet alleen lekker is, maar ook keelverzachtend/-verzorgend is of de adem verfrist. Dat is natuurlijk een mooi insight om een nieuwe campagne omheen te bouwen, en dus komt dit gegeven terug in een serie nieuwe tv-commercials.

De nieuwe merkcampagne heeft als motto: ‘Anta Flu, de lekkerste smoes om te snoepen.’ Het komt een soort van verfrissend (sic) over dat er geen gezondheidsclaim wordt gemaakt (de voedingswaarde is zelfs niet te missen op de website van het merk), maar dat het product gewoon als snoep wordt neergezet. Hieronder zie je de eerste twee spotjes, even kleurrijk als de verpakkingen.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=ZnZq9IQnX90] [youtube http://www.youtube.com/watch?v=BstcSDODMY8]

In het kader van deze campagne heeft Anta Flu heeft het snoep- en smoesgedrag van Nederlanders onderzocht. De meest gebruikte smoezen zijn ‘één snoepje meer of minder maakt niet uit’, ‘dit snoepje is goed voor me’ en ‘het is weekend, dan mag het’. Vrouwen gebruiken vaker smoezen dan mannen,  jongeren onder de 30 jaar ook. Meer dan de helft van de jongeren komt regelmatig met een smoesje om te snoepen op de proppen, van de 30-plussers is dat iets meer dan vier op de tien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024