Pica Typen: cursus en campagne samen met kinderen en leerkrachten ontwikkeld

Afgelopen weekend zag ik een artikel van Z24 langskomen waarin het aanbod van typecursussen voor kinderen vergeleken werd. Handig, want er lijkt steeds meer keuze te zijn, en de verschillende aanbieders laten dagelijks van zich horen in de reclameblokken rondom populaire jeugdprogramma’s. Op dit moment zie je niet alleen spotjes van bijvoorbeeld TypeTopia, LOI Kidzz en DuckTypen langskomen, maar ook de vermakelijke campagne voor de compleet vernieuwde typecursus van Pica Typen (onderdeel van Blink Uitgeverij).

Laatstgenoemde betreft een typecursus waarbij kinderen al typend de wereld rondreizen; elke dag ontdekken ze verbazingwekkende en grappige weetjes. Er is een serie van acht tv-commercials gemaakt, waarin steeds een ander weetje centraal staat. De leuke korte filmpjes (10 seconden) worden steeds in een serie van drie uitgezonden. Een negende, wat langere video vertelt iets over de cursus en verwijst naar een proefles.

De typecursus en de campagne zijn samen met kinderen en leerkrachten ontwikkeld — vanaf de tekentafel (co-creatiesessies) tot en met de commercials die nu op televisie (en hieronder) te zien zijn. Over de Mount Erebus op Antarctica die goudkristallen uitspuugt, schetenruikers in China, een regenbui van kikkers en de geboorte van een giraffe — leerzaam hoor! 

[Creatie door Met de jeugd… (Alies Kool & Anilda da Cruz), productie door Urrebuk]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024