Hi brengt de veranderingen in mobiel gedrag in beeld (om klanten te behouden). Leuk!

"Uit de reacties blijkt dat soms onduidelijk is waarom de nieuwe abonnementen worden geïntroduceerd. Met dit bericht wil Hi helderheid scheppen over de achtergrond."

In juli kondigde KPN duurdere mobiele abonnementen aan. Niet voor niets, want door het succes van apps als Skype en Whatsapp liepen de inkomsten terug. Een storm van kritiek was het gevolg, wat zomaar klanten zou kunnen kosten. Met onder andere dit verrassend vermakelijke filmpje wordt nu een poging gedaan om de attitude ten opzichte van Hi weer ten positieve te keren.

Wat mij betreft een slimme zet om zo snel en op zo'n leuke en duidelijke wijze de markt aan te spreken.

Uit het persbericht: "Door de opkomst van mobiel internet en smartphones gebruiken jongeren hun mobiel nu op een andere manier dan vroeger. Deze nieuwe ontwikkelingen bieden hen vrije toegang tot online content, zoals muziek en films, en meer mogelijkheden om met elkaar te communiceren. De mobiel wordt steeds meer een verlengstuk van de identiteit van bellers. Jongeren staan constant met elkaar in contact. Ze staan nooit uit. Het maakt niet uit hoe jongeren hun mobiel gebruiken, Hi verandert mee." 

De telecommer ziet zes redenen waarom Hi-gebruikers meer mobiel zijn gaan internetten in plaats van bellen:

 

Het pijnpunt zit 'm in de kosten. Simpel gezegd: de doelgroep wil zo weinig mogelijk betalen, maar KPN wil (meer) winst blijven behalen.

Uit onderzoek (pdf) van MARE Research blijkt dat weinig jongeren precies weten hoe het zit met de veranderingen met betrekking tot mobiel internet. Uitleg over betalen per MB is vereist om het begrijpelijk (en acceptabel) te maken. En da's precies wat KPN doet in infographics (zie hier en daar) en in bovenstaande video.

Interessante PR-case!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024