Bij kwart 5-25-jarigen is minimaal één label vastgesteld: ‘Maar ook unieke passies en talenten’

Op basis van het grootschalige onderzoek De TwinQ van kinderen & jongeren anno nu zijn weer nieuwe resultaten gepubliceerd. Vorige maand las je al dat de jeugd intuïtiever en sensitiever is dan gedacht, vaak (over)gevoelig voor allerlei prikkels: ‘Generatie Zenz’. Aanvullend heeft TwinQ gekeken naar ‘labels’ als hoogsensitiviteit, hoogbegaafdheid, dyslexie, ADHD, ADD, hyperactiviteit en autisme. Wat blijkt: bij bijna één op de vier […]

Kortjes: prinsje maakt Crocs trending, digitale detox rukt op, Ikea stopt met frisdrank, Drank & Drugs een hit, en meer (week 25, 2015)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES MEER: Believe it or not, but armpit hair is the latest trend among women on Instagram — many have even […]

Technisch talent met festivalervaring kan solliciteren (en herinneringen registreren) bij Nedap op Lowlands

Solliciteren op Lowlands? Het kan bij Nedap, een bedrijf dat technisch talent met festivalervaring dit jaar de kans geeft om een sollicitatiegesprek te voeren op het festival. Nedap zegt ondernemerschap en eigenzinnigheid te stimuleren: “Niks corporate harnas; onze medewerkers staan ook lekker op Lowlands. Authenticiteit, eigenzinnigheid, betrokkenheid en korte lijnen; dat zijn de belangrijkste kenmerken van […]

[Spaaractie] Kinderen moeten met hun ouders mee naar Total voor ‘Binnenstebuiten’-zomerproducten

Wie nu tankt bij Total, spaart voor zes strandproducten van de nieuwste Disney•Pixar-film Binnenstebuiten (oorspronkelijke titel: Inside Out). Bij elke tien liter aan brandstof krijgen klanten één actiesticker, bij vijf actiestickers is een spaarkaart vol. Met een volle spaarkaart en bijbetaling van minimaal €1,50 en maximaal €3 (of minimaal 250 en maximaal 500 TOTAL Clubpunten), kan […]

GfK-onderzoek naar trends in digitale media & entertainment: ‘Bijna alle jongeren bezitten een smartphone’

Het aantal bezitters van tablets en smartphones blijft jaarlijks met enkele procenten groeien. Inmiddels heeft 65% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder een tablet in bezit (8,6 miljoen personen). Door het stabiele aantal bezitters van een vaste computer (60%), zijn er nu meer tabletbezitters (65%) dan desktopbezitters. Van de Nederlanders heeft 80% (10,6 […]

Spannende paardenfilm ‘The Legend of Longwood’ te zien in openluchtbioscoop CHIO

Meisjes en paarden, het blijft een succesformule. Dubbelleuk voor de doelgroep: een spannende paardenfilm kijken met op de achtergrond het gebries en hoefgetrappel van echte viervoeters. Dat kan dit jaar tijdens CHIO Rotterdam. Speciaal voor kinderen vertoont het Concours Hippique International Officiel in een openluchtbioscoop The Legend of Longwood. Maar het zijn niet alleen de bezoekertjes […]

Voor wie denkt betere uitingen te kunnen maken: de NIX18 poster- en bannergenerator

Op Twitter deelde journaliste Lisa Bouyeure vandaag een fotootje van een poster uit de NIX18-campagne*, in haar woorden een mooi voorbeeld van “volwassenen die nog game denken te hebben.” Nu is ze zelf ook geen 16 meer, maar de regel dat je in jongerenmarketing geen jongerentaal-om-hip-over-te-komen gebruikt zou inmiddels bij íedereen bekend moeten zijn. En dan […]

Festivalonderzoek Studio Brussel en Volt: ‘Muziek en sfeer zijn belangrijker dan seks op een festival’

Radiozender Studio Brussel en Eén-programma Volt wilden graag weten hoe het er aan toe gaat met seks op festivals, en dus lanceerden ze de festivalseks-enquête, die door meer dan 17.000 online werd ingevuld. Voor wat betreft de methodologische aanpak niet het meest representatieve onderzoek ooit (de initiatiefnemers zeggen dat de resultaten slechts een indicatie geven), maar ik […]

Infrabel waarschuwt spoorlopers met fraaiste inzending van creatieve wedstrijd: ‘je laatste selfie’

Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoornet, deed een paar maanden geleden een oproep aan hogeschool- en universiteitsstudenten om een creatieve en originele visual uit te werken om het grote publiek bewust te maken van de gevaren van spoorlopen. In 2014 stierven negen personen die zich ongeoorloofd langs en op de sporen begaven, meer dan de helft daarvan waren jongeren. Ook […]

Kortjes: Barbie wordt diverser, jongeren zijn verveeld, Sesamstraat maakt slimmer, en meer (week 24, 2015)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES MEER: Barbie, the iconic doll we either love or hate is finally getting more diverse; the Barbie Fashionista line features […]

[Volvo Ocean Race] Podium maakt lespakket over zwaarste zeilwedstrijd ter wereld

De Volvo Ocean Race is een zeilwedstrijd om de wereld die elke drie jaar wordt gehouden. De race bestaat uit 9 etappes, (samen zo’n 73.000 kilometer)  en duurt in totaal 8 tot 9 maanden. De race wordt beschouwd als de zwaarste zeilwedstrijd voor teams ter wereld en wordt sinds 1973 gevaren. Tijdens de laatste etappe van Lorient […]

Wordt nieuwe DIY-sieradenlijn ‘Charmazing by Style Me Up’ ook in Nederland een rage?

Internationale speelgoedproducent Wooky Entertainment, bekend van de Style Me Up-producten speciaal voor jonge fashionista’s van 8-14 jaar, lanceert een nieuwe DIY-sieradenlijn: Charmazing by Style Me Up. De collectie bestaat uit armbanden met meer dan 100 kleurrijke charms, edelstenen, kettinkjes en kralen om eindeloos te combineren. De charms zijn onderverdeeld in 2 werelden: ‘Karma’ en ‘Nature’, met […]

Recordaantal kinderen gaan ‘lekker vies worden’ op derde Nationale Modderdag

Nationale ModderDag staat dit jaar in het teken van ‘Leven in de Modder’. De organisatie van het landelijke speelfestijn voor kinderen wil aandacht voor het dieren en plantenleven dat in de aarde aanwezig is. ModderDag is op 29 juni 2015 voor de derde keer in ons land en weer doen meer kinderen mee dan voorgaande jaren. […]

Meer dan 1.000 outdoor-activiteiten op Buitenspeeldag 2015

Buitenspelen lijkt vanzelfsprekend, maar dat is het niet: één op de vijf kinderen speelt niet of slechts één keer per week buiten. En dat terwijl buitenspelen kinderen vrolijk en blij maakt, en nog belangrijker: buitenspelen prikkelt de fantasie, is goed voor sociale vaardigheden, gezondheid en motoriek. Juist in een tijd waarin 80% van de kinderen niet genoeg […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024