Apple verbeeldt geschiedenis van geluid (1888-2015) in fraaie commercial voor Apple Music

Gisteren werd Apple Music aangekondigd, een streaming muziekdienst waarmee gebruikers naar ruim 30 miljoen nummers kunnen luisteren. “All the ways you love music, all in one place”, zo luidt het motto. Concurrentie voor onder andere Spotify dus, maar de meningen zijn verdeeld over wie deze strijd gaat winnen. Over alle sterktes en zwaktes van de nieuwe service wordt elders al […]

Prachtige maar enge illustraties moeten kinderen over hun angst voor melk afhelpen

Het zijn ware kunstwerken, mooie zoekplaatjes, deze advertenties uit India ter promotie van Dairy Best — melk met extra vitamine A en D. Ik heb echter zelden reclame gezien die zo bol staat van negatieve emoties, en dat is een bewuste keuze. Het idee is dat het genoemde product kinderen helpt om hun angsten te overwinnen, […]

Napoleon wil meer zure gezichten: ‘De bal die barst van de smaak’

De welbekende Napoleon-snoepjes, al ruim 100 jaar op de markt, hebben nieuwe verpakkingen en verbeterde smaken gekregen. En dat moet natuurlijk onder de aandacht gebracht worden. In de nieuwe TV-commercial, die opgenomen is bij Kinky Kappers Amsterdam, staat de zuurzoete smaak van Lempur centraal. Als het snoepje van de toonbank verdwijnt en alleen de wikkel achterblijft, […]

KPCB Internet Trends 2015: ‘Jongeren lopen voorop, visuele zaken centraal’

Mary Meeker van Kleiner Perkins Caufield & Byers heeft de 2015-editie (pdf) toegevoegd aan de serie befaamde Internet Trends-rapporten. Interessant en behoorlijk populair (de presentatie is binnen 2 weken ruim 1,8 miljoen keer bekeken op Slideshare), fijn om weer actuele feiten & cijfers op een rijtje te hebben. Zo wordt de enorme groei van ‘mobile’ inzichtelijk gemaakt (+69% aan mobiel dataverkeer in […]

Kortjes: Minions op Amazon-dozen, gladiatorsandalen in de mode, insmeren van Nivea-pop, en meer (week 23, 2015)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES MEER: “Advertisers looking to reach the current crop of iconoclastic teenagers should appeal to their desire to stand out from […]

Kinderen zingen en dansen mee met Het Zesde Metaal: ‪’Nie Voe Kinders’

De Belgische band Het Zesde Metaal heeft een nieuwe single uit, en hoewel die voor ons Ollanders wat lastig te verstaan is (frontman Wannes Cappelle zingt in het West-Vlaams), wil ik de videoclip toch graag met je delen. Fans gaven massaal gehoor aan de oproep om hun kinderen vast te leggen terwijl ze meezingen en -dansen […]

CBS vat doorsnee dag samen in video van 1,5 minuut: ‘414 huwelijken, 92 scheidingen en 478 geboortes’

Leuk en interessant: het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vat in een video een gemiddelde dag in Nederland samen. De ‘explanimation’ geeft in 1,5 minuut weer hoeveel kinderen er worden geboren, hoeveel mensen er overlijden, trouwen en scheiden, en hoeveel verhuizingen er plaatsvinden. Handig om even op een rijtje te krijgen dat de bevolkingsteller nu op zo’n 16,9 miljoen […]

Eerste kinderboek over Ramadan: ‘Voor iedereen die in multicultureel Nederland opgroeit of opvoedt’

Voor naar schatting 1 miljoen moslims in Nederland begint dit jaar rond 18 juni de Ramadan. Waar voor Kerstmis en Pasen volop keuze is aan Nederlandse kinderboeken over deze feestdagen, is er voor de Ramadan een zeer beperkt aanbod. Uitgeverij Bzzidi Media* springt hier met haar eerste boek op in. Het kinderboek Hoe Farah meedoet […]

ING-onderzoek: ‘Nederlandse dance-industrie van toenemend economisch belang’

De druk op pop-/rockfestivals is groot (een ‘festival bubble’!?), maar in de dancehoek is wél groei. Met 170 dance-events per jaar, 2,7 miljoen bezoekers en Nederlandse DJ’s die de toplijsten domineren, is de dance-industrie belangrijk voor de Nederlandse economie. De Nederlandse dance-industrie is goed voor 1 op de 14 banen in de creatieve industrie en de exportwaarde van […]

[Spaaractie] Minions-poppetjes zetten PLUS op stelten ter promotie van Minions-film

Ook PLUS is weer een nieuwe spaaractie gestart, eentje in het kader van de Minions-film die op 1 juli 2015 in Nederland in première gaat. Klanten van de supermarktketen sparen vanaf deze week, tot de première, voor de gele wezentjes die bekend zijn van de Verschrikkelijke Ikke-films. De Minions-poppetjes uit de actie zijn op een potlood, pen of stift te zetten. Bij elke vijftien euro […]

[Spaaractie] Op avontuur met Freek Vonk via dierenplaatjes van Albert Heijn

Van maandag 8 juni t/m zondag 5 juli 2015 kunnen klanten van Albert Heijn vier weken lang sparen voor dierenplaatjes met de populaire bioloog Freek Vonk in de hoofdrol. Bij elke tien euro aan boodschappen krijgen klanten een setje met vier dierenplaatjes cadeau. Met de spaaractie ‘Op avontuur met Freek’ komen kinderen alles te weten over wilde […]

Humo handelt in oordoppen-op-maat deze festivalzomer

Er zijn steeds meer festivals en de muziek verdwijnt steeds meer naar de achtergrond, dus ruimte genoeg voor commerciële partijen op een rol te spelen in de aan belang winnende ‘randverschijnselen’. Een beetje chillen bij de tettentent en sippen van spannende drankjes, wat wil een jong mens nog meer. Voor de liefhebbers die wél in de moshpit […]

[Sponsoring] adidas Originals biedt Virtual Reality-ervaring in fotogenieke reuzenschoen op Primavera Sound-festival

Afgelopen dagen vond de 15de editie van Primavera Sound in Barcelona plaats, een internationaal populair muziekfestival met zo’n 190.000 bezoekers (tevens favoriet bij artiesten). Ik zal je niet vermoeien met de bands die ik daar gezien heb (smaak, twisten) of met de constatering dat de aanwezige hipsters nog steeds baarden en knotjes dragen (en vegaburgers eten), maar gezien de aard van dit blog […]

Stichting Rookpreventie Jeugd trekt streep: ‘Foute Tobacco Tycoon is laatste anti-tabakscampagne in Nederland’

Omdat er in Nederland elk jaar nog steeds 20.000 mensen sterven aan de gevolgen van roken, heeft Stichting Rookpreventie Jeugd besloten een streep te trekken — een streep die ervoor gaat zorgen dat elk kind dat na 2016 geboren is nooit meer sigaretten kan kopen. De initiatiefnemers hebben “het meest verslavende spel ooit” bedacht om dit belangrijke […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024