Warner Bros, TT Games en LEGO brengen bouwmogelijkheden naar digitale ruimte in ‘LEGO Worlds’

Warner Bros. Interactive Entertainment, TT Games en The LEGO Group kondigden vandaag LEGO Worlds aan, een onbegrensde verzameling werelden die geheel van LEGO-stenen is gemaakt, waarin spelers unieke omgevingen kunnen bouwen en hun eigen ervaring vormgeven. Met LEGO Worlds, ontwikkeld door TT Games, kunnen spelers LEGO–bouwsets digitaal gebruiken en kunnen ze alles bouwen en creëren […]

Bijzonder dansfilmpje voor Tourette: ‘So you think you can tic?!’

Hoe breng je over dat het syndroom van Gilles de la Tourette meer is dan de scheldtics waar de meeste mensen het van kennen? Door de bewegingstics te laten zien die veel vaker voorkomen bij dit syndroom. In het kader van de Europese Tourettedag op 7 juni a.s. maakten Nederlandse en Belgische organisaties onderstaand dansfilmpje. Hierin laat […]

Kortjes: Snapchat doet goede zaken, nieuwe preutsheid werkt aanstekelijk, en meer (week 22, 2015)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES MEER: Evian’s famous ongoing ad campaign from BETC is all about sight gags showing adults as children; this new print […]

Commercial vol anagrammen vertelt liefdesverhaal voor Scrabble: ‘Er zit magie in woorden’

Hoe krijg je jongeren die een groot deel van hun tijd online doorbrengen zover dat ze hun smartphone opzij leggen om offline een aloud bordspel te spelen? Mattel probeert het met deze fraaie commercial voor Scrabble, waarin een sprookje wordt verteld aan de hand van verschuivende letters. Dat de jonge vrouw en de jonge man elkaar zullen […]

[Hype in 10 quotes] Scholieren roepen Mexicaanse geest op in ‘Charlie Charlie Challenge’ (UPDATED)

‘Charlie, Charlie are you here?’ — wie op een middelbare school werkt of kinderen in de tienerleeftijd heeft, hoort dat zinnetje momenteel veelvuldig. Een online zoekopdracht leert dat dit niet alleen in Nederland het geval is; het blijkt een wereldwijde hype te zijn die -met dank aan de sociale netwerksites- binnen een paar dagen jongeren […]

UGent wil jongeren reclamewijzer maken met een gameplatform

In september 2014 startte de UGent de ontwikkeling van een gameplatform om de reclamewijsheid van jongeren te verhogen. De doelgroep zelf en enkele stakeholders uit de pedagogische, academische en reclamewereld namen deel aan een brainstorm voor het concept en voorzagen de ontwikkelaars van feedback op hun scenario’s. Vanuit de Vlaamse universiteit wordt vandaag het resultaat gelanceerd: het online […]

[Spaaractie] ‘Space Twisties’: toffe tollen kado bij DEEN Supermarkten

Een aloude rage wordt nieuw leven ingeblazen. Vanaf zondag 24 mei t/m zaterdag 4 juli 2015 ontvangen klanten van DEEN Supermarkten bij iedere 15 euro aan boodschappen en bij een aantal actieproducten een ‘Space Twistie’. In totaal zijn er 24 gewone tolletjes te sparen. Daarnaast zijn er 4 speciale Twisties, ‘Jokers’ genoemd. Dit zijn tollen met glow, […]

Bekende sterren krijgen gastrol -als zichzelf- in nieuwe Nickelodeon-serie ‘Spotlight’

Vandaag is Spotlight van start gegaan op Nickelodeon. Het is een nieuwe Nederlandse ‘scripted reality’-serie die zich afspeelt op theaterschool ’t Podium, een school die naast regulier onderwijs gespecialiseerd is in de ontwikkeling van artistiek talent in de entertainmentbranche. Op deze manier krijgen jonge kijkers een kijkje in het leven van vijf jonge talentvolle scholieren op een bijzondere middelbare school […]

Kortjes: emoji snelst groeiende taal, waarschuwing voor selfiesticks, kinderen bepalen vakantie, en meer (week 21, 2015)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES MEER: A children’s helpline in Sweden released an upsetting set of emojis showing kids being physically and verbal abused — […]

Nieuwe campagne positioneert snackgroenten Tommies als vrolijke vitamines voor elke dag

Deze week zag ik het zorgelijke nieuws langskomen dat één op de vijf jongeren kampt met psychische problemen, dikwijls met zware gevolgen. Voor VTM, Q-music en Belfius is dit reden om (naar buitenlands voorbeeld) een Rode Neuzen Dag in Vlaanderen te organiseren, om geld in te zamelen voor meer psychologische hulp aan de jeugd. Hoe? Door te […]

RTL Telekids en Elly’s Choice lanceren eBook-platform voor kinderen: ‘Telekids Boeken’

Vanaf vandaag neemt RTL Telekids kinderen mee in de wereld van kinderboeken door de lancering van een nieuw platform: Telekids Boeken. Met dit Nederlandse eBookabonnement voor kinderen kan er naar hartenlust worden gelezen door de jeugd in de leeftijd van 3 tot 12 jaar. Voor een bedrag van 2,99 euro per maand bestaat het aanbod elke […]

JWT Intelligence publiceert trendrapport over Generatie Z: ‘Jongeren willen de wereld veranderen’

Generatie Z maakt zich druk om ethische consumptie, is de meest progressieve generatie tot op heden, gebruikt digitale technologie meer dan elke eerdere groep, en is ingesteld om de wereld te veranderen met hun optimisme en ambitie. Grote woorden, maar zo vat JWT Intelligence een nieuw onderzoek onder 1.000 Amerikaanse en Engelse 12-19-jarigen samen. De studie […]

Kapitein proVoet wil kinderen meer leren over voetverzorging

Je wist het niet, maar het is de Week van de Pedicure, en er is zowaar een aanleiding om dat hier te benoemen. Ouders leren hun kinderen tandenpoetsen en elke dag schoon ondergoed aandoen, maar de aandacht voor kindervoeten blijft vaak beperkt tot het leren strikken van veters. Dat verklaart waarom maandelijks 15.000 kinderen bij de pedicure […]

Save the Children verstopt kindarbeiders in glossy mode-advertenties

Fijn artikel in de krant afgelopen zaterdag: journalist Wietse Pottjewijd ging voor de Volkskrant op zoek naar eerlijk geproduceerde zomerkleding. Na een rondje winkels die met eerlijkheid adverteren, kon hij niet anders dan concluderen dat de verkopers niet precies weten hoe het zit en dat het eigenlijk ondoenlijk is om een echt eerlijke outfit te vinden. Als we de website […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024