Oudermagazine adverteert met grensoverschrijdend gedrag van jongeren; geen woorden voor?

Fritz+Fränzi is een Zwitsers tijdschrift voor ouders over opvoeding, educatie, vrije tijd en school. Dat klinkt best saai. Terwijl de periode van puberteit en adolescentie in de praktijk mogelijk best wat problemen, conflicten en risico's met zich meebrengt. Opgroeiende jongeren gedragen zich immers niet altijd even verstandig. Drie voorbeelden daarvan worden getoond in onderstaande printadvertenties. […]

Fraai geïllustreerde printcampagne van Hasbro: ‘Life is a Mastermind Game’

Probeer in zo min mogelijk beurten de code van je tegenstander te breken. Dat is de uitdaging van Mastermind, het bekende spel van speelgoedfabrikant Hasbro. Een uitdaging die ook in het dagelijkse leven regelmatig voorkomt, is de link die in deze serie advertenties gelegd wordt. Want wat gaat er om in het hoofd van degene […]

Natuurmonumenten: ‘Tekort aan buitenruimte voor kinderen’

Natuurmonumenten deed Het eerste grote onderzoek van OERRR naar 'natuurbeleving' onder Nederlandse kinderen tussen 4 en 16 jaar. Naast bekende ziektes zoals obesitas, ADHD of depressies bij kinderen ziet de organisatie ook een bedreiging die alle kinderen treft: een tekort aan buitenruimte, gebrek aan vrijheid en eigen ontwikkeling. En op termijn een generatie die geen […]

Congresupdate: Win een co-creatie sessie met jongeren

Op 18 april 2013 tijdens de jongerendag van het congres Trends in Kids- & Jongerenmarketing maak je kans op een gratis intensieve co-creatie workshop met jongeren onder leiding van strategen van YoungWorks. Tijdens het congres lopen jonge trendspotters rond om te vragen naar jouw communicatie-uitdagingen. De meest interessante vraag wint de co-creatie sessie.     […]

De Checklist van Ketnet: de 50 dingen die ieder kind écht wil gedaan hebben voor zijn 12de

Leuk! De Vlaamse jeugdzender Ketnet heeft kinderen gevraagd wat ze écht gedaan willen hebben vóór hun 12de. Op basis van alle ingezonden ideeën is De Checklist samengesteld. Maar daar blijft het niet bij. Ketnet wil kinderen stimuleren en helpen om de 50 ‘checks‘ op de lijst ook daadwerkelijk uit te voeren, simpelweg omdat deze het leven spannender, […]

Spaarcampagne voor ‘beauty girls only’: Originails-kindernagellak bij PLUS

Na alle Eredivisie-spaarcampagnes, die vooral jongens en hun vaders aanspreken, start PLUS op dinsdag 2 april 2013 met een spaaractie speciaal voor meiden. Bij alle PLUS-supermarkten kan gespaard worden voor Originails-kindernagellakjes: flesjes met kwastje én nail art-pennetje ineen, om zelf de mooiste nagelcreaties te maken. De Originails-collectie omvat vijftien aansprekende kleuren, van suikerzoete pastel en chique glitterlakjes […]

Yoki zet zich af tegen concurrentie met boerende kat en drankenvergelijker

Al sinds 1974 duiken er om de zoveel tijd commercials van Yoki op in de reclameblokken op televisie. Tot nu toe altijd met kinderen in de hoofdrol (‘Ik ben een bink, dus ik drink Yoki-drink’), maar zij zijn vervangen door een boerende kat met overgewicht. De rode kater is ingeschakeld om te vertellen dat de […]

Kortjes: Converse vindt schoenen saai, Japanse meisjes doen de Kamehameha, twee vormen van co-creatie, en meer (week 13, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Generation X, Y, and now Z? It’s about time this generation gets properly 'named' – they are a unique group […]

Huisdieren concurreren met speelgoed

Dierenwelzijnsorganisatie SPCA in Maleisië heeft als doel om weerloze dieren te beschermen en hun lijden te verlichten. Ook probeert men een nieuw onderdak te vinden voor de ongewenste, dakloze of mishandelde dieren die daar binnengebracht worden. Om het adoptieprogramma onder de aandacht te brengen, is een fraaie printcampagne ontwikkeld. Zó leuk is een huisdier, dat het […]

Young Positive Media Award 2013 voor anti-pestprogramma ‘De Film Ruben’

Het anti-pest programma De Film Ruben van regisseur Thijs Verhoeven en producent Hans van der Hulst heeft de Young Positive Media Award 2013 ontvangen. De prijs wordt  ieder jaar uitgereikt door de Nationale Academie voor Media & Maatschappij, waarin de stichtingen De Kinderconsument en Media Rakkers participeren. De Film Ruben is een creatief voorlichtingsprogramma voor […]

Make-up tutorial als campagne tegen huiselijk geweld

Afgelopen week viel Refuge, een Engelse organisatie tegen huiselijk geweld, in de prijzen met hun ‘Don’t cover it up’-campagne. Deze campagne bestond uit een speciale make-up tutorial waarin de populaire beauty-influential Lauren Luke tips geeft om pijnlijke schrammen en blauwe plekken weg te werken zodat niemand er iets van ziet… Haar 463.839 volgers verwachten normaal gesproken handige […]

Ouders en jongeren geen ‘vrienden’ in sociale media, maar internetspel Digifamilie brengt hen weer samen

Van de jongeren onder de 18 jaar geeft 45% aan dat hun ouders niet weten wat ze allemaal posten en met wie ze bevriend zijn op Facebook, Hyves en Twitter. Een vergelijkbaar percentage (47%) is niet bevriend met of wordt niet gevolgd door hun ouders op sociale netwerken. Dit blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 500 jongeren onder […]

Children of the Street Society waarschuwt dat een enkele foto niet bestaat

We zien een meisje dat in Subterranean Homesick Blues-stijl vertelt dat ze een privé foto online deelde met iemand die ze vertrouwde. In dit soort video's loopt dat niet goed af. De Children of the Street Society (Canada) wil hiermee bijdragen aan het bewustzijn dat nieuwe technologieën krachtig kunnen zijn in het verspreiden van mogelijk […]

Een-tweetje: Floor (13) en Pien (13)

Elke maand voelen we twee jongeren uit het Red Chocolate TrendSquad aan de tand, met als doel meningen uit de mond van de doelgroep zelf te horen. Wat zijn opvallende trends? Wat is volgens hen goede reclame en welke merken zijn hot bij jongeren zoals zij? Deze ervaringsdeskundigen geven antwoord: Floor, 13 jaar, doet Gymnasium […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024