Adidas en A-Trak gaan voor de looks van de hippe jeugd: ‘Unite All Originals’

Mooie mensen met blije gezichten, werkt altijd. Sfeer en imago, dat is waar het om draait in deze nieuwe commercial voor Adidas Originals. Onder de noemer ‘unite all originals’ krijgt de kijker een kakofonie van beelden en geluiden over zich uitgestort, die duidelijk maakt wat Adidas wil zijn. Een mix van talenten, levens, stijlen en […]

Nederlandse thriller APP: ’s werelds eerste bioscoopfilm met 2nd screen-applicatie

Vanaf 4 april 2013 is de nieuwe film 'APP' in de bioscoop te zien. Deze thriller is volgens distributeur JustBridge de eerste bioscoopfilm ter wereld die ondersteund wordt door een second screen-applicatie. Via het tweede scherm volgt de kijker in de bioscoop een parallelle verhaallijn die op belangrijke scenes van de film op het grote doek […]

MSS 2012: tweederde tieners surft op smartphone, eenvijfde op tablet

De organisaties voor het Nederlandse radio-, print-, televisie- en internetonderzoek – NLO, NOM, SKO en STIR – hebben voor de tweede keer een rapportage (pdf) van de Media Standaard Survey (MSS)* gepubliceerd. Altijd fijn, goede cijfers op basis van een grootschalig onderzoek naar trends in mediagebruik. Het aantal Nederlanders dat daadwerkelijk gebruik maakt van internet steeg in […]

Volvo laat kinderen de achterbank testen

Kijk eens hoe Volvo in de VS de achterbankgeneratie in de schijnwerpers zet. Opgroeiende jeugd brengt aardig wat tijd in de gordels door om naar school, sportclubs, muzieklessen en feestjes gebracht te worden. Geen onbelangrijke doelgroep dus, die bovendien inspraak heeft bij de keuze van een nieuwe auto. Een aantal kinderen (geen acteurs) werd gevraagd […]

Moonwalking pony gaat viraal, want ‘silly stuff, it matters’

Een dier dat zogenaamd een kunstje kan, gecombineerd met een overbekend liedje dat inspeelt op jeugdsentiment – is het dan echt zó simpel om een internethit te scoren? Hier is wéér een voorbeeld dat die gedachte bewijst. Op nummer 1 in de Viral Video Chart staat opeens dit filmpje waarin een Shetland-pony de moonwalk danst op de […]

Kortjes: de merklessen van de Efteling, het idee achter ‘Golden Eagle Snatches Kid’, en meer (week 9, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: "By hoarding Tumblr domains, teens and young adults are increasing their power in the marketplace, and indirectly, they probably believe […]

Hokjesdenken? Dé jongere bestaat niet!

Er zijn vele manieren om naar een doelgroep te kijken. De doelgroep 'jongeren' kan je onder andere segmenteren op basis van socio-demografische variabelen, subculturen, muziekvoorkeur, interesses of uiterlijk. Een extravert 'hockeymeisje' van 17 uit een gegoed milieu kan je niet over dezelfde kam scheren als een introverte 'emo-jongen' van 13 uit een achterstandsbuurt, dat spreekt voor zich. Toch zijn er […]

Foodwatch pleit voor verbod in eenzijdig rapport: ‘Kindermarketing onverantwoord en ongereguleerd’

Met een niet geheel onbevooroordeeld rapport (pdf) wil Foodwatch aantonen dat kindermarketing van te vet, te zoet en te zout voedsel een sleutelrol speelt in de huidige overgewichtsepidemie, en dat de voedselindustrie stelselmatig haar verantwoordelijkheid daarvoor bagatelliseert. De 'voedselwaakhond' noemt de zelfregulering van de levensmiddelenindustrie een mislukking en vindt het de hoogste tijd dat de overheid […]

Kortjes: Sesamstraat richting miljard, kinderen zijn Harlem Shake nog niet zat, en meer (week 8, 2013)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Nearing 1 billion views on YouTube, 'Sesame Street' is headed for Justin Bieber territory; the milestone – […]

Kunststukje in animatievideo van G-Star en Skrillex: ‘The Art of RAW’

Bij het Nederlandse(!) kledingbedrijf G-Star maken ze reclame altijd net een stukkie fraaier. Er wordt dan ook niet met de minste namen samengewerkt. In het straatbeeld en in magazines zie je fraaie zwart-wit-foto's van Anton Corbijn en voor een animatievideo binnen de nieuwe Spring/Summer 2013-campagne ('The Art of RAW') heeft Skrillex muziek-op-maat* gemaakt. Naar verluidt is de überpopulaire producer fan van G-Star's Elwood-model, […]

IKEA redt gezinsleven van DJ Harry Love

IKEA is goed bezig. Recentelijk zagen we bijvoorbeeld knuffels voor Unicef, parkeerplekken voor honden, een naaikit bij een iPad-introductie, een appartement in een metrostation, opvulling van straten in Japan, de winkel in een banner, een minimailistische printadvertentie en een sfeervolle commercial. Ook onderstaande video is weer zo slim gedaan dat het hier aandacht verdient. We zien ene DJ Harry […]

T-Mobile helpt opvoeden: kiest Ali B voor zijn carrière of voor zijn zoontje?

Die lastige keuze tussen een carrière, vrienden of kinderen, velen kunnen erover meepraten. Ook voor Ali B is het een dilemma waar hij dagelijks mee geconfronteerd wordt, zo wil deze tv-commercial voor T-Mobile ons doen geloven. Want waarom zou hij eigenlijk kiezen? Dankzij deze aanbieder van mobiele communicatie ben je immers 'altijd samen'. Het motto 'life is […]

Furby is terug, dankzij technologie (en app) nog interactiever en echter dan in de 90’s

Eind jaren ’90 was het een hype in speelgoedland, en sinds afgelopen week is Furby terug in Nederland, nog drukker dan voorheen. Het elektronische fantasiebeestje wordt geleverd met een speciale app (beschikbaar voor iOS en Android), gratis te downloaden. Hiermee kunnen gebruikers hun Furby onder andere eten geven, vertalen wat hij zegt en het woordenboek raadplegen. Deze app […]

Children’s media: Top ten international trends

I am investigating international trends in children and youth’s media consumption. There are new insights emerging and the implications are important for content producers, marketeers, parents and educators.  The transnational media landscape offers technological advances based on acquiring new skills which have generated opposing themes: immense opportunity and questionable risk. So, what do researchers know […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024