Ook Dolfje Weerwolfje is tegen pesten

“Een beetje anders zijn is juist bijzonder. Dolfje Weerwolfje weet dat als geen ander. Daarom vinden hij en zijn vrienden pesten fout en laf. En ik vind dat ook! Ik hoop dat alle lezers zich sterk zullen maken tegen pesten.” Aldus Paul van Loon. Vanaf nu t/m 31 maart 2013 kan iedereen de succesvolle kinderboekenschrijver en […]

Onderzoek van De Ambrassade naar digitalisering: “E-mail is belangrijk omdat bedrijven dat nog gebruiken”

Onder de noemer 'KLETS! on Tour' polste De Ambrassade* bij 317 Vlaamse 6-16-jarigen naar hun mening over de digitale wereld waarin ze opgroeien. Maar liefst 80% heeft een eigen gsm of smartphone, het eerste exemplaar krijgen ze het liefst op hun twaalfde. Verder willen ze meer digitaal klasmateriaal en meer vrije tijd in de klas voor […]

Ook waterbedrijf Vitens strijdt tegen overgewicht: tappunten op scholen

Waterbedrijf Vitens gaat dit jaar tien watertappunten plaatsen op scholen. Daarnaast wil 's lands grootste waterbedrijf scholen overhalen om zelf ook kraanwatertappunten te plaatsen om zo bij te dragen aan een gezondere levenswijze van kinderen. Met deze missie staat Vitens dit jaar voor het eerst op de onderwijsvakbeurs NOT. Uit onderzoek dat TNS Nipo in opdracht […]

Kortjes: boeken van McDonald’s, strenge regels, onthullende naaktfoto’s, en meer (week 3, 2013)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: McDonald’s launched a 5-week promotion in the U.K. for their ‘Happy Readers’ campaign, which is anticipated to […]

Help, een grijs LEGO-steentje!

Met LEGO kun je niet alleen alles maken, LEGO ís ook alles – voor wie zijn verbeelding gebruikt tenminste. In eerdere fraaie, bekroonde campagnes werden nog wat steentjes opgestapeld tot herkenbare vormen (herinner je je ze nog? streepjes als Bert & Ernie of Donald Duck, een schaduw als dino!). In deze nieuwe serie minimalistische advertenties blijft het […]

C1000 deelt 1000-dingen-die-je-nog-niet-weet in 45 gratis je-weet-nu-boekjes

Bestaan er linkshandige hockeysticks? Hoe word ik beroemd? En hoe moet een astronaut naar het toilet? Vanaf vandaag kunnen kinderen bij C1000 boekjes van pocketformaat sparen, vol feiten en onderwerpen die ze niet op school leren. Van muziek, vreemde planten en rare uitvindingen, tot dromen, ruimtevaart, geheimtaal en hockey. Bij elke 10 euro aan boodschappen wordt […]

In zo’n beetje elk IKEA-product kun je wakker liggen

'Night Walkers', heet dit feel good-filmpje uit Zweden dat IKEA moet promoten. De commercial laat zien dat er in en rond het huis allerlei redenen zijn om wakker van te liggen, en dat er verrassend veel plaatsen zijn waar het níet meevalt om lekker te kunnen slapen. In een bed uit het geel-blauwe woonwarenhuis gaat dat natuurlijk een stuk beter, da's een logische boodschap. […]

ING introduceert ‘Fame Game’ op iPad om jongeren over geld te leren

ING introduceert deze week de ‘Fame Game’, een gratis mobiele game voor de iPad waarin 10-15-jarigen kunnen uitgroeien tot een muzikale beroemdheid. Door het maken van de juiste (financiële) keuzes kunnen ze virtueel geld verdienen en tegelijkertijd bouwen aan hun supersterimago. Het is de eerste game in Nederland met de speciale ‘iPawn®’-technologie: de combinatie van een game […]

Kortjes: Kuikentje Piep is dé hit, Tumblr verslaat Facebook, Lego is klantvriendelijk, en meer (week 2, 2013)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Memes have exploded in popularity in the past year, they are an entertaining and convenient way to […]

Blinde skateboarder inspireert sporters tot bescherming: ‘Be Brave, Be Safe’

Jaarlijks worden 3,7 miljoen sportblessures opgelopen, waarvan er 1,5 miljoen medisch worden behandeld. VeiligheidNL en Perry gaan gezamenlijk een poging doen om dit aantal te verminderen. Deze week hebben zij de landelijke campagne 'Be Brave, Be Safe' gelanceerd, met Tommy Carroll uit Chicago (VS) in de hoofdrol. Tommy is een blinde skateboarder die laat zien dat je door het dragen […]

Moeilijke baby’s, makkelijk te herkennen (en Playtex-advertenties bieden een oplossing)

Altijd leuk, clichés – tatoeages, leer, piercings – uit subculturen toepassen op baby's. Die kleintjes kunnen daar immers nog niet tegen protesteren, en bovendien valt het op en werkt het vertederend. Je ziet het helemaal voor je, hoe ze bij het reclamebureau van Playtex gingen brainstormen en losgingen op het begrip 'moeilijke kinderen'. Onderstaand de advertenties die […]

Egoïstische broers moeten zorgen voor groei Mona

Toetjes moeten vaker op tafel komen. Dat vonden de Mona-toetjesmakers 40 jaar geleden, en da's in 2013 niet anders. Daarom wordt nu een nieuwe commercial uitgezonden waarin twee vindingrijke broers elkaar een loer proberen te draaien. 'De campagne draait om mensen die een toetje voor zichzelf willen hebben of deze niet willen delen met anderen', zo vertelt […]

Nieuwe voetbalspaaractie PLUS: Eredivisie Speelkaarten

Hoewel de Eredivisie een winterstop – gesponsord door de Efteling! – houdt, kunnen klanten van PLUS alvast warmdraaien met een nieuwe voetbalspaaractie: 'Eredivisie Speelkaarten'. Op die kaarten staan Eredivisiespelers van de 18 verschillende Eredivisieclubs. Per voetbalclub zijn er 13 verschillende speelkaarten. Vanaf vrijdag 11 januari ontvangen boodschappers bij de PLUS bij besteding van iedere tien euro […]

Kortjes: faam voor fans, telefoon als mini-ik, makkelijker aan de drank, en meer (week 1, 2013)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Consumers are rewarded for their interactions with a brand by being placed on billboards, buses, in TV […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024