Door: Ruben Houkes, 2Basics Sport & Marketing en Chantal van den Berg, Directeur Communicatie, Sanquin
In deze presentatie nemen wij je mee in de wondere wereld van gaming en esports.
Wij leggen de ontstaansgeschiedenis uit en de verschillen plus overeenkomsten tussen doelgroepen.
Aan de hand van een aantal voorbeeld cases duiken wij in de belangrijkste learnings voor marketeers. En bespreken wij gezamenlijk hoe Sanquin een samenwerking met RIOT games tot stand wist te brengen waarmee jongeren geactiveerd werden om bloed te doneren in ruil voor een in game skin.
Ruben Houkes richtte in 2004 2Basics Sport & Marketing op. 2Basics is er voor merken en maatschappij.
Ons ultieme doel is merken sterker te maken, omzet te laten groeien en tegelijkertijd maatschappelijk impact te scoren.
2Basics werkt o.a. voor KPN, Interpolis, Sanquin, Coloplast, IJF en Aon.
Voor Sanquin ontwikkelde 2Basics de campagne #MyFirstBlood waarmee wij jongeren wisten te mobiliseren als bloeddonor.
◄ Terug naar het programma #KJ19
[/vc_column][/vc_row]