✔ Het enige congres in de Benelux voor marketeers en communicatieprofessionals dat zich specifiek richt op kids- en jongerenmarketing.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Roxanne Hehakaij, beter bekend als Rocky, is een bekend gezicht in de wereld van de internationale straatvoetbal. Als enige vrouwelijke member van de Street Legends, het beste street football team in de wereld, geeft ze veel internationale demonstraties en clinics.
Tevens speelde ze in Jong Oranje.
Nadat ze de opleiding Marketing en communicatie afgerond had, begon ze te werken bij het jongerenbureau Youngworks. Op dit moment is ze de mede-eigenaar van de Favela Street Foundation om jonge vrouwen te inspireren aan de hand van voetbalskills en als rolmodel. Tevens verzorgt Rocky veel presentaties, ontwerpt speciale programma’s om jonge mensen te motiveren en werkt als consultant voor o.a. Nike, Plan Nederland en de KNVB.
[/vc_column_text]

Tim Lammers is sinds 2012 marketing manager bij Koninklijke Burgers’ Zoo in Arnhem. Tim is de enige marketeer in Nederland met -vanuit zijn kantoor- zicht op de pinguïns. Het werken tussen de dieren zorgt voor spannende marketing verhalen! Naast de vermarketing richting dagbezoekers is Tim ook verantwoordelijk voor het vermarkten van het Afrikaanste congrescentrum van Nederland, het Safari Meeting Centre.
Omar heeft zich altijd al bezig gehouden met een enorme hoeveelheid uiteenlopende projecten. Eind 2014 maakte hij eens een overzicht. De rode draad is steeds storytelling, popcultuur, het bereiken van jongeren gecombineerd met de technische kennis om de plannen uit te voeren. Hier spreekt hij dan ook het liefst over.
Veel van Omars acties ontstaan vanuit een grap, maar altijd met resultaat. Door zijn praktijkcases laat hij zien dat je met vrij weinig middelen heel veel kan bereiken. Zo had Dove ooit een campagne opgezet “zeg eens tegen een vriendin dat ze mooi is”, die online niet echt goed verliep. Omar liet bekende vloggers en influencers de boodschap aan elkaar doorgeven, en bereikte 200.000 views, veel comments en veel interactie op de site.
Omar is ook presentator, journalist en videomaker. Hij presenteerde Notebook, wat door Blueshots.tv en Het Gesprek wordt uitgezonden en heeft een groot aantal interviews op zijn naam staan met grootheden uit de Nederlandse reclamewereld. Verder heeft hij in samenwerking met TopNotch en de Revu Omar & Omar Lowlands 2011 gemaakt, een serie over survivallen op Lowlands.
Met zijn influencer-focused strategiekantoor Biko, werkte Kbiri samen met spraakmakende merken, zoals Vodafone, Fernandes, en Top Notch. Zijn project ‘Google Naps’ werd Webby Awards Honoree in 2015.
Inhoud: De toekomst van de marketing- en communicatieprofessional
Aan de hand van praktijkvoorbeelden laat Omar tijdens deze openingslezing zien hoe de wereld van de communicatieprofessional door platforms als YouTube en Snapchat verandert.
Aljan geeft inzicht in de wereld van morgen. Wanneer je jezelf afvraagt wat de 21e eeuw gaat brengen en hoe je daar als organisatie op in kunt spelen moet je bij Aljan de Boer zijn.
Aljan de Boer (1985, en dus Millenial) is een zeer talentvolle spreker op het gebied van Marketing en Branding. Hij is een creatieve en inspirerende persoonlijkheid die de grenzen op zoekt van bestaande en nieuwe business modellen. Met een berg aan praktijkvoorbeelden weet Aljan te inspireren. Met cijfers en theorieën weet hij zijn boodschap te onderbouwen. Zijn bevlogenheid werkt motiverend en geeft energie om proactief de toekomst te bepalen.
Aljan werkt provocerend, maar op een positieve en humoristische manier. Hij stelt onverwachte vragen en daagt toehoorders uit om alle assumpties van het 20e eeuwse denken te verruilen voor een 21e eeuwse visie. Denkkaders worden in de war geschopt en opnieuw uitgevonden waar je bij staat.
Inhoud: Generatie Z: een nieuwe generatie, een nieuwe mindset
De meeste bedrijven zetten nog volop in op millennials als de consument van de toekomst. Ondertussen beginnen de waarden en behoeften van de volgende generatie al steeds duidelijkere vormen aan te nemen. We hebben te maken met een nieuwe generatie die weer nieuwe verwachtingen en gezichtspunten met zich meebrengt. Een bewuste en eigengereide generatie die graag het roer overneemt wanneer ze zich niet begrepen of vertegenwoordigd voelen. Aljan de Boer deelt graag zijn meest recente inzichten over deze opkomende generatie Z die geboren is tussen 1995 en 2010.
Rocco Stallvord is Strategy Director bij First en één van de pioniers op het gebied van influencer marketing in Nederland.
Rocco is één van de pioniers op het gebied van influencer marketing in Nederland. In 2009 richtte hij First op, het eerste bureau in Nederland dat zich specialiseerde in influencer marketing. In 2017 schreef hij het boek #SPON, met daarin de gouden regels voor influencer marketing. Dit boek zit in de goodiebag voor het congres en krijg je gratis bij jouw inschrijving voor het congres Kids en Jongerenmarketing!
Inhoud
Het vormen van een strategie op het gebied van influencer marketing
Influencer marketing is booming en staat op het punt om van experimentele fase naar vast onderdeel van de marketingmix te gaan. Naar schatting gaat er dit jaar 100 miljoen om in influencer marketing in Nederland. Veel bedrijven experimenteren op dit moment met invloed uitoefenen via bloggers, vloggers, YouTubers, Instagrammers, Snapchatters of Twitteraars. Van gehoorapparaten tot uitvaartverzekeraar en van kapsalon tot camping, voor iedere marketeer is het inmiddels relevant.
Maar hoe zorg je ervoor dat je op lange termijn nog steeds succesvol bent met influencer marketing? Rocco zal zijn tips tijdens deze lezing met je delen!
Marketeers opgelet: influencer marketing wordt de komende jaren een vast onderdeel van je marketingmix. Experimenteren alleen is daarom niet meer genoeg. Het is tijd voor een lange termijn plan over wat je met influencers gaat doen. Het is tijd voor een influencer marketing strategie.
In #SPON neemt Rocco Stallvord je mee in de wereld van influencer marketing en met gouden regels helpt hij je om een eigen strategie te bepalen.
Hoe krijg je kinderen die nooit meer bij een bank komen en hun zakgeld veelal digitaal ontvangen toch financieel zelfredzaam als ze volwassen zijn? Met die uitdaging is Rabobank aan de slag gegaan met augmented reality voor haar jonge klanten tussen 6 en 12 jaar. Gecombineerd met inzichten uit de psychologie, de digitaliserende wereld en wensen van klanten is app ontwikkeld om financiële opvoeding vanaf jonge leeftijd te stimuleren en te ondersteunen. Zonder de rol van de ouders uit het oog te verliezen, is Rabo PinPin, de coolste zakgeld-app, ontwikkelt voor de jeugd. Ontdek hoe een maatschappelijke uitdaging gecombineerd wordt met commerciële doelstellingen bij deze digitale toepassing van Rabobank.
De XITE awards: het activeren van jongeren met een miljoenenbereik als resultaat.
Dutch FilmWorks
De bioscoopfilm naar het populaire boek van Niki Smit over ‘styletiger’ Coco, trok maar liefst 150.000 meisjes & moeders. Een combinatie van creatieve mediapartnerships met bekende spelers Nickelodeon en Tina, een gerichte social campagne op o.a. Instagram en MusicalLy én influencermarketing met Dionne Slagter als titelsong-zangeres waren een schot in de roos. DFW deelt graag de ins & outs, ervaringen en tips om de doelgroep meisjes 9 – 14 te bereiken. Inmiddels zijn de voorbereidingen voor de volgende film in volle gang en kunnen alle learnings in praktijk gebracht worden!
Dutch FilmWorks
De bioscoopfilm naar het populaire boek van Niki Smit over ‘styletiger’ Coco, trok maar liefst 150.000 meisjes & moeders. Een combinatie van creatieve mediapartnerships met bekende spelers Nickelodeon en Tina, een gerichte social campagne op o.a. Instagram en MusicalLy én influencermarketing met Dionne Slagter als titelsong-zangeres waren een schot in de roos. DFW deelt graag de ins & outs, ervaringen en tips om de doelgroep meisjes 9 – 14 te bereiken. Inmiddels zijn de voorbereidingen voor de volgende film in volle gang en kunnen alle learnings in praktijk gebracht worden!
Kids & Teens Expert
Hanneke was o.a. Marketing & Brand Lead voor TINA, Kinderen voor Kinderen, Donald Duck & Fashionchick Girls en start nu haar eigen kids&teens bureau in Amsterdam. Hoe beweeg je kids naar een event met merk-extensies die aansluiten bij de doelgroep?
In haar baan als merk verantwoordelijke voor het 50-jaar oude TINA wist zij dit merk als nooit tevoren aan te sluiten op deze tijd. Met haar dedicated girls team wisten ze alle basisschoolmeiden van Nederland onder te dompelen in de roze glitter wereld. Én ze samen met hun moeders te bewegen om naar events te komen. TINA-dag werd TINA Festival, TINA de musical trok volle zalen en als jonge meid moet je naar TINA zomerkamp zijn geweest. En dit alles binnen een strakke 360 benadering. Dit leverde een Mercur op voor Merk Innovatie van het Jaar 2017 (TINA de musical) en een nominatie voor Cross Media merk 2018.
Efteling
Efteling verwondert! Om positie te claimen in de mindset van kinderen streeft de Efteling naar continue aanwezigheid in de leefwereld van en interactie met kinderen. In deze presentatie gaan we in op deze strategie van Efteling richting kinderen (6-12) en op de case ‘Masters of Minecraft’. In Masters of Minecraft (samenwerking met EndemolShine) nemen 4 gamers het tegen elkaar op in minecraft games en real-life challenges. Het speelveld is het Efteling park. De 16 afleveringen zijn verdeeld over de YouTube kanalen Legends of Gaming en Efteling JR.
Efteling
Efteling verwondert! Om positie te claimen in de mindset van kinderen streeft de Efteling naar continue aanwezigheid in de leefwereld van en interactie met kinderen. In deze presentatie gaan we in op deze strategie van Efteling richting kinderen (6-12) en op de case ‘Masters of Minecraft’. In Masters of Minecraft (samenwerking met EndemolShine) nemen 4 gamers het tegen elkaar op in minecraft games en real-life challenges. Het speelveld is het Efteling park. De 16 afleveringen zijn verdeeld over de YouTube kanalen Legends of Gaming en Efteling JR.
The Avocado Show
In zijn tienerjaren ontdekte creatief ondernemer Ron Simpson [34] zijn eigen marketing formule. Een simpele manier om altijd interesse op te kunnen wekken bij welke doelgroep dan ook. De 15 jaar erna rolde hij zijn concepten wereldwijd uit en verzamelde hij als entrepreneur, artiest en levensgenieter eindeloze kennis en verhalen uit een bijzonder netwerk van likeminded people.
Zijn ontdekkingsreis door 6 eigen bedrijven, 5 verschillende beroepen en meer dan 100 merken, bracht hem in 52 landen in nog geen 10 jaar. De kans is groot dat je onbewust een van zijn campagnes hebt gezien voormerken als Red Bull, Nike, Bacardi, ID&T, Moët & Chandon of Sony. Zijn laatste avontuur heet The Avocado Show. Wat begon als één restaurantje in Amsterdam is binnen een jaar uitgegroeid tot een fully funded global brand en franchise. Er sliepen fans voor de deur, het nieuws ging viral met 212 miljoen views en elke dag staan er rijen voor de deur. Hoe hij deze gekte veroorzaakt, vertelt hij je het liefst up close & personal.
IJsfontein
Annelies Wisse is Creative User Experience & Play Designer bij IJsfontein. Ze heeft zich gespecialiseerd in ontwerpen voor kinderen en jongeren. Haar ambitie is simpel: de wereld leuker maken. Gezond eten, de geschiedenis van Nederland en cognitieve gedragstherapie hoeven namelijk helemaal niet saai te zijn. In haar projecten vertrouwt ze op de intrinsieke motivatie van mensen om te leren en ontdekken.
IJsfontein is een toonaangevend ontwerpbureau als het gaat om spelend leren. Onder het motto playful solutions, serious impact worden hier sinds 1997 bijzondere projecten voor o.a. kinderen en jongeren ontwikkeld. Opdrachtgevers variëren van non-profit organisaties zoals gemeente, musea, en zorginstellingen tot organisaties zoals Ahold, Landal Greenparks en Malmberg.
IJsfontein
Al bijna 10 maakt Koen de Geringel binnen IJsfontein websites, apps en games voor Kinderen en Jongeren. Als allround developer combineert hij de playful uitgangspunten van IJsfontein met de kennis en ervaring van digitale productontwikkeling. Koen is een developer met een brede interesse en een creatieve kijk op techniek. Deze ervaring zet hij in om vorm te geven aan IJsfontein’s Kinderen en Jongeren-strategie.
IJsfontein is een toonaangevend ontwerpbureau als het gaat om spelend leren. Onder het motto playful solutions, serious impact worden hier sinds 1997 bijzondere projecten voor o.a. kinderen en jongeren ontwikkeld. Opdrachtgevers variëren van non-profit organisaties zoals gemeente, musea en zorginstellingen tot bedrijven als Ahold, Landal Greenparks en Malmberg.
NewBe
Jeroen Koopman is oprichter van NewBe, producent gespecialiseerd in het bereiken van jonge doelgroepen op alle platformen (van YouTube tot Netflix). NewBe stond in 2017 in de top-100 snelst groeiende bedrijven van Nederland en is o.a. bekend van de comedyserie TOON (KPN), het jongerenplatform #FIRST (Ziggo) en een van de best bekeken Nederlandse bioscoopfilms van 2017: MISFIT.
Case
Met de populairste vrouwelijke YouTuber MeisjeDjamila als startpunt werd het script ontwikkeld, waarbij doelgroepdenken en marketing vanaf elke stap in de ontwikkeling, productie en release van de film voorop stonden. Jeroen vertelt over de aanpak; hoe door de marketing gedreven aanpak de film met 260.000 bezoekers de 2e best bekeken NLe film van 2017 werd en hoe dat voorbeeld nu in het buitenland gevolgd wordt.