Programma

 

Kids en Jongeren Marketing

Het Kids en Jongeren Marketing Congres 2018 is hét jaarlijkse kennisplatform waar alle kids- en jongerenmarketeers samen komen. Bekijk nu de brochure!

 

Tijdschema 2018:

08.45 | Inloop en registratie

09.15 | Opening  

Rocky Hehakaija: Dagvoorzitter en jongerenexpert Favela Street

09.25 | Keynote

Tim Lammers, Marketing Manager Burgers’ Zoo

Tim Lammers is sinds 2012 marketing manager bij Koninklijke Burgers’ Zoo
in Arnhem. Tim is de enige marketeer in Nederland met -vanuit zijn kantoor- zicht op de
pinguïns. Het werken tussen de dieren zorgt voor spannende marketing verhalen! Naast de
vermarketing richting dagbezoekers is Tim ook verantwoordelijk voor het vermarkten van
het Afrikaanste congrescentrum van Nederland, het Safari Meeting Centre.

09.40 | Keynote

Omar Kbiri

De toekomst van de marketing- en communicatieprofessional
Omar Kbiri is een spin in het web, een fixer en een expert op het gebied van nieuwe media,
popcultuur, PR en communicatie. Hij is de oprichter van Maak, een managementbureau voor
talent en verhalen. Jaarlijks organiseert hij VEED, een festival voor bekende YouTubers
en hun fans. Aan de hand van praktijkvoorbeelden laat Omar tijdens deze openingslezing zien hoe de
wereld van de communicatieprofessional door platforms als YouTube en Snapchat verandert.

10.15 | Keynote

Aljan de Boer

Generatie Z: een nieuwe generatie, een nieuwe mindset
De meeste bedrijven zetten nog volop in op millennials als de consument van de toekomst.
Ondertussen beginnen de waarden en behoeften van de volgende generatie al steeds
duidelijkere vormen aan te nemen. We hebben te maken met een nieuwe generatie die
weer nieuwe verwachtingen en gezichtspunten met zich meebrengt. Een bewuste en
eigengereide generatie die graag het roer overneemt wanneer ze zich niet begrepen of
vertegenwoordigd voelen. Aljan de Boer deelt graag zijn meest recente inzichten over deze
opkomende generatie Z die geboren is tussen 1995 en 2010.

11.00 | Coffeebreak

11.30| Keynote

Rutger van den Berg

De toekomst door jonge ogen… Jongeren hebben nog een heel leven
voor zich. Hoe denken ze daar zelf eigenlijk over?
Rutger van den Berg, onderzoeker jongeren & trends bij Youngworks, neemt je mee in
de leefwereld van jongeren, vol individuele ambities, jeugdig idealisme en gezamenlijke
verantwoordelijkheden. Hij laat zien hoe dominant het geloof in de maakbaarheid van je
eigen succes en geluk is onder hedendaagse jongeren. Wat betekent dit voor hun persoonlijk
en voor onze maatschappij als geheel? En hoe kan je daar als organisatie een rol van
betekenis in spelen?

 12.05 | Expertsessies

 

Co-creatie kinderen, jongeren en ouders: do’s and dont’s aansluitend bij ontwikkelingsniveau van de doelgroep

Krista Kleinveld en Maartje van Osch, Oprichters Family Factor

Hoe bereik je jongeren met een ijzersterke social campagne?

Nina Hoek van Dijke, Jong & Je Wil Wat en Jeroen Valkenburg, Partout – Online Marketing Bureau

Omgangsvormen social media: hoe speel je als merk met je content hierop in?

Leroy van Limbeek, Expert in snapchat, Youtube, Influencers en Instagram

Welke vakantietrends zijn er nu onder kinderen en jongeren en hoe speel je hierop in?

Marlotte Lubbers, Oprichter Kids vakantiegids

Games en het bereik van kids en jongeren

Annelies Wisse en Koen de Geringel, IJsfontein, pionier op het gebied van het ontwikkelen van playful learning

 

12.55 | Lunchbreak

  • Wandeling door het park
  • In gesprek met jongeren
  • Netwerken

13.55| Keynote

Rocco Stallvord, oprichter First Influencer Agency

Het vormen van een strategie op het gebied van influencer marketing
Rocco Stallvord is Strategy Director bij First en één van de pioniers op het gebied van
influencer marketing in Nederland.
Influencer marketing is booming en staat op het punt om van experimentele fase naar
vast onderdeel van de marketingmix te gaan. Naar schatting gaat er dit jaar 100 miljoen
om in influencer marketing in Nederland. Veel bedrijven experimenteren op dit moment
met invloed uitoefenen via bloggers, vloggers, YouTubers, Instagrammers, Snapchatters of
Twitteraars. Maar hoe zorg je ervoor dat je op lange termijn nog steeds succesvol bent met
influencer marketing? Rocco zal zijn tips tijdens deze lezing met je delen!

14.30 | Sessieronde II (Best) practices

Case MeisjeDjamila: van Youtube naar bioscoop. Het succes en de lessons learned,

Jeroen Koopman, NewbeTV

De strategie, successen en lessons learned bij de implemenatie van Rabo Pinpin: de coolste zakgeld app voor jongeren tussen de 6 en 12 jaar

Catelijn Schonfeld, Rabobank

De XITE awards: het activeren van jongeren met een miljoenenbereik als resultaat

Manon Fennis, XITE

Brand activation kids: hoe motiveer je kinderen om voor jouw organisatie in actie te komen?

Sanne Lichtendahl en Esmee Goedmakers, Warchild

Hoe werf je scholieren voor jouw onderwijsinstelling

Rutger van den Berg, Youngworks

Masters of Minecraft en de lancering van een nieuw Efteling YouTube kanaal: Efteling Jr.

Nanneke Schilders & Robine van den Hurk, Efteling

 

15.30 | Coffeebreak

15.40 | Youngworks trendteam

16.10 | Sessieronde III met o.a. presentaties van:

Waarom gebruikt een docent het ene gratis lesmateriaal en het andere niet?

Brand & Business Builder en Kids & Teens expert, Kidsweek

Waarom alle kinderen de Kinderboekenweek kennen: het opbouwen van de campagne, de vaste pijlers, het succes en de lessons learned

Ruben Beekmans & Annette Reijers-van Buuren, Kinderboekenweek

Hoe TINA meiden beweegt naar hun allereerste Festival, naar TINA zomerkamp of naar het theater met merkextensies die aansluiten bij doelgroep

Hanneke van Onna, Brand & Business Builder | Kids & Teens Expert

100% Coco, 100% voor meisjes

Jeffrey Prenger, Dutch FilmWorks
Sanne Veldhoven, Dutch FilmWorks

Jongeren bereiken met Virtual Reality – ervaringen uit de praktijk
Jongeren komen gemakkelijk in problemen en ruzies waarbij sociale media een rol spelen. Denk aan een verspreide foto op sociale media zonder toestemming of een ruzie door het niet beantwoorden van een WhatsApp-bericht. Kun je Virtual Reality inzetten om leerlingen bewuster te maken van de risico’s van mediagebruik?

Frederiek de Vries Robbé & Claudia Dimitriadis, Podium

Inzicht in in de (commerciële) contentbehoefte van de jonge generatie

Laurence Jansen, RTL-MCN

 

16.55 | Keynote

Ron Simpson

The Avocado Show
Wat begon als één restaurantje in Amsterdam is binnen een jaar uitgegroeid tot een fully funded global brand en franchise. Er sliepen fans voor de deur, het nieuws ging viral met 212 miljoen views en elke dag staan er rijen voor de deur.  Hoe hij deze gekte veroorzaakt, vertelt hij je het liefst up close & personal.

 

17.25 | Borrel, friet & weg na de file!

Heb je een supertoffe case op het gebied van Digital & Mobile, Omnichannel marketing, Storytelling of Licensing en je denkt dat dit congres hét platform is om dit te presenteren? Neem dan contact op met de programmamanager Jose Kolk via j.kolk@euroforum.nl

Kids en Jongeren Marketing congres website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018