Module 1

15 mei 2025

Wat kenmerkt de kids en jongeren doelgroep?

Krijg inzicht in de verschillende generaties, ontdek generatieverschillen en leer hoe je effectief communiceert met verschillende doelgroepen. Begrijp de wetgeving rondom marketing gericht op jonge mensen.

De volgende thema's staan centraal:

Generaties uitgelicht

  • Verschillende generaties;
  • Relevantie leren van generatiedenken;
  • Kenmerken en belevingswereld verschillende generaties;
  • Belangrijke basiskenmerken rondom communicatie;
  • Verdelen van generatieverschillen in doelgroepen, denk aan persona’s en empathy maps;
  • Keuze maken: de doelgroep voor jouw praktijkcase.

Wetgeving

  • Wettelijke regels en eisen verbonden aan marketing en communicatie;
  • Adverteren onder de 18, ondanks beperkingen binnen advertentiemogelijkheden;
  • Etisch verantwoorde uitingen.

Module 2

22 mei 2025

Hoe betrek je kids en jongeren bij je organisatie?

Leer de waarde van het betrekken van jouw doelgroep bij je organisatie. Ontdek manieren om hen te enthousiasmeren voor participatie en zorg voor vertegenwoordiging van de gehele doelgroep, inclusief degene die je moeilijker kunt bereiken.

De volgende thema's staan centraal:
  • De meerwaarde van het betrekken van jouw doelgroep bij je organisatie;
  • Enthousiasmeren van kids en jongeren voor participatie, onderzoek en/of co-creatie;
  • De gehele doelgroep vertegenwoordigd, ook degene die minder enthousiast en moeilijk te bereiken zijn.

Toets je case

Tijdens deze module zijn jongeren aanwezig, waaraan jij jouw case kunt voorleggen. Zo krijg je direct waardevolle feedback van je eigen doelgroep en kun je dit meenemen in het vervolg van de opleiding.

Module 3

12 juni 2025

Hoe en waarom maken kids en jongeren bepaalde keuzes?

Ontdek hoe je kids en jongeren effectief bereikt door inzicht te krijgen in hun breinontwikkeling, identiteit, keuzes en gedrag. Leer daarnaast hoe je met ethische neuromarketingstrategieën hun aandacht vasthoudt en gedragsverandering stimuleert.

De volgende thema's staan centraal:

Breinontwikkeling

  • Breinontwikkeling door verschillende leeftijdsgroepen;
  • Sociaal-psychologische ontwikkeling;
  • Denkwijze van verschillende leeftijdsgroepen en beïnvloeding van keuzes;
  • Invloed van ouders;
  • Oorzaak en inspelen op steeds kortere aandachtspanne.

Neuromarketing

  • Reactie van verschillende leeftijdsgroepen op marketingactiviteiten;
  • Invloed van bepaalde marketingacties op gedragsverandering;
  • Etisch verantwoorde marketingacties voor iedere doelgroep.

Module 4

22 mei 2025

Waar en hoe bereik je kids en jongeren?

Ontdek op welke online en offline kanalen kids en jongeren te vinden zijn, de verschillen tussen generaties en de invloed van ouders. Leer hoe je een effectieve contentplanning maakt voor jouw doelgroep.

De volgende thema's staan centraal:
  • Offline en online kanalen waar kids en jongeren te vinden zijn en de verschillen tussen generaties en leeftijden;
  • Ontwikkelingen in de toekomst;
  • Invloed van ouders;
  • De rol van gaming;
  • Maken van effectieve social media content;
  • Relevante teksten, afbeeldingen en woordkeuzes voor verschillende
    doelgroepen;
  • Het maken van een goede contentplanning.

Module 5

26 juni 2025

Succesvolle marketing en communicatie voor kids en jongeren

Leer je praktijkcase succesvol te implementeren, zodat deze ook echt voor verandering zorgt. Alleen zo bereikt jouw organisatie voortaan op een effectievere manier kids en/of jongeren.

De volgende thema's staan centraal:

Generaties uitgelicht

  • Het implementeren van de praktijkcase in je organisatie;
  • Jouw plan omzetten naar een een overtuigend verhaal voor je organisatie;
  • Draagvlak creëeren binnen je organisatie.

Pitch je case

Presenteer je praktijkcase aan de rest van de groep en inspireer elkaar, leer van elkaar en geef elkaar feedback.