Ontvangst en registratie
09:15 uur
Opening dagvoorzitter
Milouska Meulens: auteur, presentatrice en columniste.
09:25 uur
Keynote | Wijs en weerbaar in de online wereld
Wat is er nodig om kinderen en jongeren succesvol gebruik te laten maken van de online wereld en om ze tegelijkertijd weerbaar te maken tegen de risico’s ervan? Hoe kun je de stem van de kinderen en jongeren integreren in je projecten?
Esther Rozendaal: hoogleraar digitale weerbaarheid en veerkracht
10:10 uur
Parallel plenaire sessies
Kies een van de twee sessies en ga gericht aan de slag met jouw leerdoelen:
1. Taboeiend! Het verschil maken in het leven van jouw jonge online volgers
Hoe zet je een groot online bereik in om het verschil te maken in het leven van je volgers? ‘Taboeiend’, een virtuele en interactieve experience in het basis- en voortgezet onderwijs, probeert het taboe dat heerst op mentale problemen te doorbreken.
Marit Haegens-Brugman: eigenaar Haegens Media en Stichting Durf te Vragen
2. My First Smartphone Festival
Arjen Pas stelt dat kinderen (en hun opvoeders) beter begeleid en voorbereid moeten worden op het gebruik van hun eerste mobiele telefoon. Hij betoogt dat hier een modern ritueel voor nodig is en heeft hiervoor het My First Smartphone Festival bedacht, dat eind maart voor het eerst plaatsvond bij Beeld & Geluid in Hilversum. Tijdens zijn presentatie geeft hij inzicht in zijn aanpak, de resultaten en marketing learnings rond de eerste editie van het festival.
Arjen Pas: hoofd programmering bij Beeld & Geluid in Hilversum
10:45 uur
11:15 uur
Break-out! Ronde 1
Kies uit een kennissessie of praktijktafel die het beste past bij jouw vraagstuk:
1. Stip It: Samen Tegen Iemand Pesten | NPO Zapp
Hoe breng je als publiek mediamerk een maatschappelijk onderwerp als pesten op een aansprekende manier onder de aandacht en zorg je ervoor dat je je achterban (én hun achterban!) benut voor maximale impact?
Myreille Dekkers: marketingcommunicatiemanager bij NPO
Robert Fortuijn: genremanager Kinderen / Head of Kids Channel bij NPO Zappelin
2. Contactstrategie richting jouw jongste fans: hoe blijf je opvallen? | PSV
Hoe blijf je opvallen bij kinderen en jongeren en hoe kun je hen op termijn aan je merk / club verbinden als interesses en gedrag met de jaren veranderen?
Renee Manders: hoofd marketingcommunicatie bij PSV
3. Van imago tot instroom | Bouwend Nederland
Hoe neem je kinderen en jongeren vanaf de basisschool stapsgewijs mee in jouw verhaal? Van imago tot instroom in de wereld van de bouw. Laat je inspireren door de doelgroepstrategie van Bouwend Nederland: met concrete proposities en i.s.m. haar ambassadeurs: de trotse bouwers zelf!
Angelina van Weerdenburg: coördinator campagnes, Bouwend Nederland
Krista Kleinveld: directeur bij FamilyFactor, doelgroepexperts
4. Weet jij echt wat jongeren willen?
Weet jij tegen welke problemen jouw doelgroep aanloopt? En hoe tevreden is jouw doelgroep daadwerkelijk met jouw dienst of product? Het beantwoorden van deze vragen start bij het leren kennen van je doelgroep. Maar hoe pak je dat aan? Tijdens deze interactieve sessie nemen Babet en Eline je mee in verschillende manieren van onderzoek doen. En kan je ook meteen aan de slag met je eigen vraagstukken.
Babet Boswinkel: business consultant en expert jongeren & geldzaken bij ABN AMRO
Eline van Dijk: customer experience consultant en expert jongeren & geldzaken bij ABN AMRO
12:05 uur
Keynote | Meet Gen Alpha: The New Kids on the Block
Maak je klaar voor de generatie die onze toekomst herdefinieert. Ontdek hoe Gen Alpha vandaag al de familieaankopen domineert en welke kwesties en merken hun hart sneller laten kloppen. Joeri deelt vandaag de primeur van de splinternieuwe onderzoeksresultaten m.b.t. de Gen Alpha segmentatie en deelt de vijf dingen die je moet weten.
Joeri Van den Bergh: eigenaar & NextGen expert bij Human8, Bestuurslid VRT
12:40 uur
13:00 – 13:30
HOEZO DA?! Podcast
Neem tijdens de lunch een kijkje in de belevingswereld van jongeren: luister live mee met de schoolpodcast met leerlingen van het Nuenens College.
Kai Bodewitz: eigenaar bij KAB Entertainment
13:30 uur
Break-out! Ronde 2
Kies uit een kennissessie of praktijktafel die het beste past bij jouw vraagstuk:
1. Juridische en ethische kaders van influencermarketing: wat kan, wat mag en wat zou je moeten willen?
Hoe zet je influencers op een effectieve, maar ook compliant en verantwoorde manier in? De afgelopen jaren zijn er heel wat nieuwe regels voor influencers bij gekomen. In deze sessie loodst Naomi je langs de meest actuele ontwikkelingen o.g.v. (de regels van) influencer marketing. Denk hierbij aan kinderinfluencers, Kijkwijzer-symbooltjes in YouTube video’s, de #ad, vapende TikTokkers en boetes die kunnen oplopen tot €225.000.
Naomi van der Louw: Legal Counsel bij DDMA
2. Moeilijke en niet sexy onderwerpen: hoe betrek en bereik je jongeren?
Campagnes gericht op jongeren omtrent lastige onderwerpen: waar hou je rekening mee tijdens ontwikkeling? Hoe werken we samen met jongeren en waarom is dit belangrijk? Hoe vertaal je een lastige boodschap in aantrekkelijke concepten en middelen? Welke kanalen zijn geschikt? En welke resultaten worden er behaald? Na deze presentatie weet je hoe je aan de slag kunt met je eigen campagne of communicatie.
Nina Hoek van Dijke: Eigenaar Jong & Je Wil Wat jongerencommunicatie
Danielle van Pareren: programmamanager Novadic Kentron, projectleider SKIP
3. Hoe blijf je als merk relevant?
Hoe laat je kinderen opgroeien met hart voor de wereldwijde natuur? En hoe kan WWF deze jongeren actief betrekken bij de bescherming van deze natuur? Tijdens deze sessie vertellen we meer over de strategie die WWF hanteert voor deze doelgroep en laten we aan de hand van diverse voorbeelden zien hoe wij als merk relevant blijven en jongeren de tools geven om zelf actief bij te dragen aan de bescherming van de natuur.
Janneke Stovers: product owner Jeugd & Educatie
Tanja Greve: marketeer gespecialiseerd in de doelgroep 0-12 jaar
4. Praktijktafel: Swipocratie, digitale jongerenparticipatie voor een verbeterde democratie
Samen de toekomst vormgeven met Swipocratie. Hoe betrek je jongeren bij nieuw beleid en complexe veranderingen? Hoe kunnen we samen met jongeren de toekomst vormgeven ook al zijn de meeste jongeren daar nu helemaal niet mee bezig? Hoe digitalisering bijdraagt aan verbetering van de democratie en jongeren meer en beter betrekt?
Florian Francken: eigenaar Swipocratie
14:25 uur
Parallel plenaire sessies
Kies een van de twee sessies en ga gericht aan de slag met jouw leerdoelen:
1. Nieuwe doelgroep, nieuwe strategie
Een commerciële merk- en communicatiestrategie bouwen voor een nieuwe doelgroep? In deze sessie leer je hoe Walibi haar focus verbreedt om strategische groei te realiseren.
Marcel Paquay: head of Strategy, Insights & Revenue, Walibi Holland/Compagnie des Alpes
2. Kinder- en jongerenparticipatie: van dromen naar doen
Wat is de meerwaarde van jeugdparticipatie voor de strategie van jouw organisatie en voor de jeugd van nu en de toekomst? Leer effectieve manieren om jeugdparticipatie duurzaam te integreren binnen jouw organisatie.
Maartje van Osch: eigenaar FamilyFactor, doelgroepexperts
Marjolein Weidema: expert kind- en jeugdparticipatie bij Save the Children Nederland
15:00 uur
15:20 uur
Quick learnings
Deze praktische sessies zetten je in korte tijd meteen op scherp en geven je concrete tips mee die je direct in kan zetten:
1. De ideale short video voor het maximale bereik
Hoe kun jij urgentie aantonen met grote resultaten door grappige filmpjes? De grootste verandering op social: het gaat niet meer om wie je kent maar om wat je maakt. Hoe werkt het algoritme en hoe maak je een goed bekeken video? Je krijgt antwoord op al deze vragen aan de hand van voorbeelden van Walibi, De Sims en andere populaire jongerenmerken.
Bart Kampschreur: Vortex Agency
2. Hoe geef je jongeren een duwtje in de juiste richting?
Waarom maken jongeren keuzes waarvan ze zelf toch ook wel weten dat het op de lange termijn niet de juiste is? We nemen je mee in de wereld van gedragsverandering en het onbewuste brein. We delen vijf tips over hoe je jongeren een duwtje in de juiste richting geeft.
Reinier van der Ven: creative director bij Havas Lemz
Britt van den Heuvel: gedragsonderzoeker & trainer Duwtje
3. Spelen werkt!
Ontdek tijdens deze crash course de kracht van game-based learning en gamification! Leer hoe deze innovatieve leermethoden niet alleen de motivatie en betrokkenheid van kinderen en jongeren vergroten, maar ook jouw boodschap effectiever kunnen overbrengen. Ontdek hoe je spelelementen kunt integreren in jouw marketing en communicatie om de jeugd te boeien, inspireren en betrekken. Leer over de verschuiving van traditionele mediagebruik naar interactieve media en ontdek hoe game-based learning en serious games kunnen worden ingezet om jouw campagnes naar een hoger niveau te tillen. Campagnes die kinderen en jongeren bijblijven, waar ze van leren en met plezier nog jaren over napraten.
Karen Sikkema: eigenaar Living Story, conceptontwikkelaar, gamedesigner & auteur
16:00 uur
Keynote | Hoe verover je de harten van Gen Z en Alpha terwijl AI de wereld verovert?
Gen Z en Gen Alpha zijn niet gek. Ze zijn misschien wel de meest kritische en authentieke generaties ooit. In een wereld die vol staat met klimaatbedreiging en AI bespreken we niet alleen hoe je ze bereikt, maar ook raakt en beweegt. Krijg creatieve en praktische inzichten hoe je als merk een diepere relatie bouwt met AI, zonder de plank mis te slaan. Ontdek de uitdagende balans tussen AI-driven efficiëntie en een geloofwaardige connectie met Gen Z en Alpha, zodat je als merk effectief faketastic communicatie verandert in funtastic.
Jona Bronkhorst: Independent Creative Director en AI-specialist (Jona®, Propello® en Superglue Creatives®)
Ingmar Larsen: oprichter en Creative Director bij This Agency
16:40 uur
Dagafsluiting dagvoorzitter
Milouska Meulens: auteur, presentatrice en columniste.