Generation ZAlpha

Generation ZAlpha is de microgeneratie geboren tussen 2008 en 2013: de kinderen op het grensvlak tussen Generatie Z, de digital natives, en Generatie Alpha, de kinderen die zijn opgegroeid met de iPad. Zij beleven hun vroege adolescentie, een fase van aanzienlijke fysieke, psychologische en sociale veranderingen, tijdens de pandemie. Ouders werkten plotseling vanuit huis, (financiële) onzekerheden doken op en online lessen en activiteiten werden de norm. Sociale interactie vond haast uitsluitend plaats in virtuele speeltuinen als Minecraft, Fortnite en Roblox. Deze technologie werd dan ook omarmt als faciliteerder voor productiviteit en creativiteit. We kunnen Generation ZAlpha met recht de virtual natives noemen.

De indrukken uit de pandemie beïnvloeden mede hoe Generation ZAlpha naar de toekomst kijkt en welke verwachtingen zij hebben op het gebied van leren, shoppen en ontspanning. Ze vormen een omvangrijke en wereldwijd gezien de best opgeleide generatie ooit, zijn co-creatief, mondiaal en inclusief, klimaatactivistisch en technologisch procreatief. Het webinar Generation ZAlpha op 22 mei van 15.30 tot 16.15 biedt inzicht voor merken, bedrijven, retailers en onderwijsinstellingen in de voortdurend veranderende jongerencultuur en evoluerende mediavoorkeuren. Het is een must-see voor iedereen die Gen Z, ZAlpha en Alpha beter wil begrijpen, bereiken en betrekken. Generatiedenken vormt namelijk, bij juist gebruik, een solide raamwerk voor succesvolle marketing- en productinnovatie.

Maarten Leyts:

CEO Trendwolves, voorzitter LaFutura, auteur van het boek Generation ZAlpha

Wanneer is het webinar?

Woensdag 22 mei van 15:30 uur tot 16:15 uur