Gezondheid, Reclame

Anderzorg richt zich met commercials op de generatie die alles onder de duim heeft

Opvallende verschijningen in de reclameblokken op televisie, die commercials voor Anderzorg, de zorgverzekeraar (samen met Menzis) voor de ‘generatie van collectieve individualisten’. Al die zaken die op dit blog beschreven worden — van freerunning tot 3D-printing, van selfie-sticks tot Tinder — zijn gevat in twee korte filmpjes. Met een knipoog, zowel in herkenbare beelden als in fris taalgebruik (“druk met social en de sociale druk”). Dat moet wel een campagne zijn die zich op jongeren richt.

In de spotjes wordt onder de aandacht gebracht dat vragen altijd en overal online gesteld kunnen worden en dat declareren mobiel mogelijk is. Vermakelijk, aansluitend bij de belevingswereld van de doelgroep en zo goed uitgevoerd dat het de aandacht trekt.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=lAAJU67CZEo]

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=OhIK72mC77I]

“Samen beter”

[Creatie door XXS Amsterdam]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021