Kortjes

Kortjes: EA’s Star Wars: Battlefront, Sainsbury’s Mog the Cat, Ikea’s Come Home to Play, en meer (week 46, 2015)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ — oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES MEER:

Millennials are the biggest cord-cutting segment, but a new survey shows that part of this trend could be reversed if TV providers did a better job of promoting TV Everywhere services (The Motley Fool)

One out of every three internet users ages 16 to 24 and three out of every 10 internet users ages 25 to 34 have blocked ads at least once in a 30-day period — this makes millennials the age group with the highest usage of ad-block technology (Business Insider)

According to the Recording Industry Association of America, 13 million LP vinyls were sold in 2014 and the first half of 2015 saw more than 9 million vinyl records sold; half the people purchasing these vinyls have been consumers under the age of 25, mostly men (Uproxx)

Ordinary people vanish leaving only their clothing behind, in this spot for EA’s Star Wars: Battlefront game; Anna Kendrick has a cameo urging you to ‘become more powerful’ (Creativity)

Circle with Disney is a device that lets parents manage their kids’ screen time and filter content for every device in the home, including smart phones, tablets, computers and gaming consoles (Kidscreen)

Abercrombie & Fitch and American Apparel have ditched its trademark sexual marketing; these major changes indicate massive changes in consumers’ mentalities (Business Insider)

At least 100 students at a high school in Cañon City traded naked pictures of themselves, part of a large sexting ring; the photo-sharing was done largely on ‘vault apps’ that look innocent, e.g. like calculators, but are really secret troves of photographs accessible with a password (NY Times)

In this hard-hitting spot for Unicef created in the U.K., a happy family trip to the park is contrasted with the horrors happening to kids in other parts of the world using a clever device — the world literally turns ‘upside down’ as they do (Creativity)

One of the most popular stars on Twitch has been dead for 20 years; Bob Ross, the American painter and art instructor who died in 1995, has been a fixture on Twitch since October 28, when the live streaming video platform began airing every episode of Ross’ iconic PBS program (Digiday)

Each year, British grocer Sainsbury’s creates one of the season’s most anticipated Christmas ads, and this year’s features the return of a beloved children’s character: Mog the Cat (Adfreak)

Studies have found that Dutch children are the happiest kids in the world and that their mothers are pretty happy, too; whether balancing multiple kids on their bike or letting a 3-year-old’s tantrum play itself out, Dutch moms manage to keep their cool (The Washington Post)

Parents of the one in three primary schoolchildren who are dangerously overweight should be given ‘healthy food vouchers’ to encourage their offspring to eat more fruit and vegetables, public health experts have recommended (The Guardian)

Als we weinig productkennis hebben, kiezen we voor A-merken; wie beter is geïnformeerd, kiest vaker voor huismerken (Marketing Online)

Zo’n 12 procent van de Vlaamse jongeren tussen 16 en 18 jaar kan niet verantwoord met geld omgaan; ze lenen vaak geld of kopen dure gadgets zonder erbij na te denken (TV Oost)

Om kinderen enthousiast te maken voor het programmeervak, werkt Disney samen met Code.org aan een programmeerspelletje waarbij personages uit de nieuwe Star Wars-film hun opwachting maken (De Telegraaf)

Ikea wil ouders inspireren met kinderlijk enthousiasme; de film Come Home to Play is een vervolg van de merkcampagne The Wonderful Everyday (Adformatie)

In het huidige mobiele tijdperk beschikken nog maar weinig huishoudens over een vaste telefoon, dus wat kan er dan gebeuren als een 14-jarige een telefoon met vaste lijn in haar hand krijgt? Dan weet ze niet hoe ze op moet hangen (AD)

“Sinte Maarten mik-mak / Mijn moeder is een dikzak / Mijn vader is een dunnetje / Geef me een pepermuntje” — hoeveel snoepgrage kinderen dit liedje kunnen uitzingen, is de vraag, want met de populariteit van Sint-Maarten groeit ook de liedarmoede (Trouw)

Bijna de helft van de Nederlandse jonge gezinnen gebruikt een kortingscode bij het afrekenen van zijn online bestelling; het populairste is om kleding en accessoires online te kopen met korting gevolgd door cadeau’s en fotoboeken (Fonk)

Sinterklaas profiteert dit jaar mee van de lage inflatie; een gemiddelde zak met cadeautjes voor alle leeftijden is volgens economen van ING ‘slechts’ 0,9 procent duurder dan een jaar geleden (Levensmiddelenkrant)

Veel kinderen zijn na het zien van het Sinterklaasjournaal wat onrustig naar bed gegaan, want in het programma werd gesproken over geesten en over de ‘witte wieven’ bij Meppel (NOS); hervormde basisscholen in Barneveld en Nijkerk kijken geen Sinterklaasjournaal meer (AD)

Zwarte Piet verandert op basisscholen veel sneller dan bij de lokale intochten; een kwart van het onderwijspersoneel geeft aan dat piet een ander uiterlijk krijgt — dat geldt vooral voor openbare scholen en in mindere mate voor scholen op christelijke grondslag (AD)

En tot slot, klik hier voor de evolutie van Barbie‘s gezicht in de afgelopen 56 jaren (Design Taxi)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019