Kortjes

Kortjes: kinderen willen Apple, jongeren zijn waaghalzen, en meer (week 47, 2012)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Kids’ holiday wish lists are simple this year; the most-wanted gifts are predominantly from Apple; American kids aged 6-12 are generally more interested in the latest iOS offerings than other consumer electronics and gaming devices (Nielsen)

Nearly 40% of parents with children aged 2-to-13 who read ebooks plan to purchase a new e-reading device for their children this holiday season; among devices parents are most likely to buy for their children, Amazon’s Kindle Fire leads the way (DBW)

There’s one important factor that designers don’t often consider when it comes to behavior change: our children – we tend to believe that it’s us adults who lead by example to pass 'good behavior' down to the next generation, but increasingly it’s kids leading the way to promote positive change (Fast Company)

A new company developed by a group of parents is offering what is believed to be the first prepaid debit card for eight- to 16-year-olds, which children can also use in a restricted range of shops and to withdraw cash (The Guardian)

Teens may be chugging protein shakes and taking other muscle-enhancing supplements more often than previously thought, a new study found; nearly 35% of adolescent males and females said they used protein powders and shakes, while almost 6% reported using steroids (ABC News)

While the lion's share of youth anti-smoking efforts has focused on cigarettes, a new report suggests more needs to be done to reduce the number of teens smoking flavored tobacco from hookahs; many young people don't seem to recognize that hookah use carries serious health risks (LA Times)

Jongeren vormen een gevaar voor zichzelf; ze onderschatten de risico’s op letsel enorm, terwijl er juist steeds meer ongevallen plaatsvinden met jeugd tot en met 24 jaar, en hoe lager de opleiding hoe groter de waaghalzerij; jaarlijks komen 260.000 jongeren met letsel op een Eerste Hulppost (Sp!ts)

Een hiphoppersode van Faberyayo aan de nieuwe Pizza Beenham van Domino’s Pizza vormt het hart van een door Indie opgezette activatie; Facebookfans van de pizzaketen kregen de opdracht om de nieuwe pizza in slechts één woord te beschrijven (Adformatie)

Delen en lenen is het nieuwe bezitten in de jongerenwereld; dat zagen we eerder al op muziekgebied, maar ook bij andere producten en diensten is het ‘deelvirus’ inmiddels toegeslagen – van het lenen van een zaag tot een complete garderobe (YoungWorks)

De trend onder jongeren is om louter te converseren met grapjes en rond te lopen met t-shirts van Sesamstraat, ironie is troef; gevaarlijk, vindt literatuurwetenschapper Christy Wampole: "Het ontslaat je van verantwoordelijkheid voor je keuzes, van gevoel voor esthetiek en meer" (Trouw)

Managers kunnen hun borst nat maken, want als ze de kwaliteiten van de generatie Y niet benutten, dan zullen de Y-ers het bedrijf net zo snel weer verlaten als dat ze binnen kwamen: "Probeer die jongens niet in een mal te passen, maar daag ze uit" (Management Team)

Most parents of teenagers are concerned about what their teenage children do online and how their behavior could be monitored by others; some parents are taking steps to observe, discuss, and check up on their children’s digital footprints (Pew Internet)

Volgens een pan-Europees onderzoek van beveiliger McAfee zijn ouders vaak niet goed op de hoogte van wat hun tienerkinderen allemaal online doen, welke sites ze bezoeken of wat voor informatie ze online zetten; onder ouders heerst ook een misplaatst gevoel van zekerheid op dat gebied (Dutch Cowboys)

Deskundigen waarschuwen dat gameverslaving steeds vaker voorkomt; 3% van de jongeren heeft een probleem, die jongeren spelen zo veel en lang dat ze geen vrienden meer hebben en slechte cijfers halen op school (Jeugdjournaal)

UPC lanceert de UPC Mediawijs Wedstrijd voor basisschoolleerlingen in Nederland, zij kunnen laten zien hoe ‘mediawijs’ zij zijn en hoe zij omgaan met social media, internet en televisie; UPC wil mediawijs gedrag stimuleren en belonen, zowel op school als thuis (Vives)

Er zijn net zoveel Nederlandse consumenten voor als tegen een verbod op snoepreclame; zo’n 44% van de respondenten zou voor een dergelijk verbod zijn, terwijl 47% zegt tegen een verbod te zijn, blijkt uit de Foodmonitor van Intomart GfK en Food for Food (Adformatie)

Aan speelgoed geven we nog altijd net zoveel geld uit als jaren geleden, maar toch zien de traditionele speelgoedwinkels de omzet teruglopen (NOS)

De prijs van een zak sinterklaascadeaus is dit jaar met een half procent gestegen, blijkt uit onderzoek van het ING Economisch Bureau; de koopbereidheid van veel consumenten, onder wie veel hulpsinterklazen, is gezakt tot onder het niveau van vorig jaar (MarketingTribune)

Kinderen in Nederland hebben het over het algemeen goed; er zijn voorzieningen, ze hebben recht op onderwijs en gaan door de bank genomen niet met lege maag naar school, maar toch kan het altijd beter, vindt iets meer dan de helft van de ruim duizend ondervraagde mensen (Metro)

Jonge kinderen eten veel te weinig groenten en dat is een bedreiging voor de gezondheid van een hele grote groep mensen, zegt kinderarts Koen Joosten van het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam (RTL Nieuws)

Reclamecampagnes die jongeren eerlijk voorlichten op financieel gebied maken vanaf nu kans op een PIRA, de Positieve Invloed door Reclame Award van Stichting Weet Wat Je Besteedt; aanmelden kan tot 31 december (Adformatie)

Many parents can't help but try to shape their children's taste in music, but is it an effort doomed to failure, or worse, will it make children hate the music their parents love, and love the music their parents hate? "There are no mistakes, they will find their own taste anyway" (BBC)

Psy now owns the record for the most-viewed YouTube video in history; Gangnam Style notched past 804 million cumulative plays to beat Justin Bieber's Baby (Digital Music News)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021