Fietsverlichtingscampagne 2012: ‘Ik wil je zien’ (op de website)

Afgelopen weekend is de nieuwe fietsverlichtingscampagne 'Ik wil je zien' gestart. Hiermee wil de Fietsersbond vooral jongere fietsers van 13-25 jaar bereiken. In 2011 reed 62 % van alle fietsers met licht. Van de jongeren, die het meest in het donker fietsen, reed slechts 54% met licht. Met social media-acties, advertenties op populaire jongerenwebsites, opvallende straatacties en buitenreclame wil de Fietsersbond jongeren prikkelen om verlicht te fietsen.

Onderstaand de campagnespot, die vooral gericht is op het promoten van de campagnewebsite en niet op het gevaar van onverlicht rondrijden.

Vanaf 27 oktober (de avond voordat de wintertijd in ging) is de website www.ikwiljezien.nl online. En via een app op Facebook kunnen jongeren eigen ik-wil-je-zien-boodschappen doorsturen en prijzen winnen, zoals fietsverlichting van fietslampjes.nl, bioscoopbonnen en een VANMOOF-fiets.

De bond werkte voor deze nieuwe campagne samen met jonge vormgevers, performers en sociale media-experts. De Fietsersbond ontwikkelde de campagne in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. De bond werkt samen met vele partijen waaronder de Regionale Organen Verkeersveiligheid, Bovag, de fietsbranche, VVN, gemeenten, politie en NS-stallinghouders. Bovagbedrijven verkopen tijdens de actieperiode speciale ik-wil-je-zien-cadeaubonnen en rekenen geen arbeidsloon; alleen de kosten van verlichtingsproducten worden berekend.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024