Media

Nieuwe social media-app voor kinderen: Red Chocolate lanceert Momio

Online jongerencommunicatiebureau Red Chocolate heeft Momio gelanceerd in de Benelux, een social media-app voor kinderen van 7 tot 12 jaar. Deze is ontwikkeld door watAgame, een internationaal interactief media bedrijf uit Kopenhagen. Op Momio kunnen de gebruikers berichten plaatsen, foto’s en video’s uploaden en reageren op elkaars activiteiten. Vergelijkbaar met Facebook, maar dan in een zeer veilige en gecontroleerde omgeving. Momio is gratis en vanaf nu beschikbaar voor de iPad, iPhone, iPod Touch en geselecteerde Android-toestellen.

Momio is menselijk gemodereerd én het wordt gescand met vooruitstrevende veiligheidssystemen. Deze systemen zijn verder ontwikkeld op basis van de systemen die zijn gemaakt voor watAgame’s succesvolle en Noord-Europa’s grootste meidencommunity goSupermodel. Alle inhoud kan gerapporteerd worden en verdachte inhoud wordt automatisch verwijderd voor evaluatie. Daarnaast is de persoonlijke informatie van een gebruiker privé en niet zichtbaar voor andere gebruikers.

Ipad_one2one_nl

Direct na de lancering van Momio in de Deense markt stond de app in de top 5 meest gedownloade apps. Het bereik en het gebruik van de app neemt iedere dag toe. Op basis van deze eerste resultaten in Denemarken verwacht Joost Bazelmans van Red Chocolate dat Momio in 2015 de grootste social media-app wordt voor kinderen in de Benelux.

Hieronder zie je de Nederlanse tv-commercial.

“Kinderen willen graag sociale media gebruiken, maar hebben op dit moment geen eigen plek waar zij naartoe kunnen. Momio is speciaal ontwikkeld voor kinderen en biedt daarmee een social media-omgeving waar zij altijd in contact kunnen staan met hun leeftijdsgenoten.”

Momio’s businessmodel is voornamelijk gebaseerd op inkomsten van geselecteerde adverteerders. Adverteerders kunnen zich wenden tot Red Chocolate voor maatwerkcampagnes.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

8 Comments

  1. Vandaag werd mijn dochter eruit geknikkerd, geen idee waarom want ik kijk altijd mee of na wat allemaal gezegd word soms willen kinderen dat je hen iets geeft kleding ofzo. Als je dat niet doet dan gaan ze klagen over je en kunnen ze ervoor zorgen dat je eruit moet.of dit het geval is bij mijn dochter weet ik niet maar is dat jullie het weten.

  2. Chicklover? Raad mijn naam en je wordt mijn chickie? Ik weet niet hoor, maar vind dit niet echt normaal?! En alle naïve vooral jonge meisjes die maar al te graag verkering willen….je weet niet wie er aan de andere kant zit….en dit is nog meer een klein stukje van wat ik heb gelezen. heb deze app bij mijn dochter direct verwijderd.

  3. nou ik zit op momio… ik ben geen volwassene maar ja…
    nou ik heb een account.. en iedereen krijgt heel veel saffieren aan het begin… maar ik heb er maar 3 gekregen ik zou er wat meer willen.
    hij heet happyfriends… maar ik heb 2 acc’s… ook lucieee..
    ik zou ook graag de saffieren eigenlijk weg willen het is veel te duur om dat te betalen en ik zou zoiets nooit van m’n ouders mogen..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019