Reclame, Sport & Spel

In commercial voor Intertoys weet verkoper héél goed hoe kinderen reageren op verjaardagscadeaus

Het is zo’n commercial dat als die uitgezonden wordt je toch even van je smartphone of tablet opkijkt voor een blik op het televisietoestel en vervolgens een glimlach niet kan onderdrukken. Nu is speelgoed natuurlijk bij uitstek een onderwerp waar positieve emoties een rol spelen, fijn dat Intertoys verder gaat dan alleen een bepaald product centraal stellen (in de tag-on wordt die koppeling overigens wel -heel slim- gemaakt*). We zien een verkoper die verrassend goed weet te voorspellen hoe kinderen zullen reageren als ze een bepaald cadeau krijgen: ‘Yes!’.

Het tv-spotje heeft de treffende titel ‘Wauw’ gekregen. Ik ben benieuwd of de echte verkopers in de echte Intertoys-winkels getraind zijn om ook zo goed advies te geven of dat ze blijven hangen in ‘als het er niet staat hebben we het niet’. Worden klanten in de praktijk ook verrast (dat zou pas ‘wauw’ zijn!) of is het gewoon weer reclame die weliswaar leuk is maar de werkelijkheid enigszins overdrijft? Laten we de proef op de som nemen.

[Creatie door Mensch]

*Ook goed: op het YouTube-kanaal van Intertoys worden gametrailers, thema’s van Lego & Playmobil, productdemo’s en speluitleg van 999 Games, Goliath en Hasbro gedeeld.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019