Reclame, Uiterlijk

Justin Bieber bijna bloot (en samen met Lara Stone) in campagne Calvin Klein

21,3 miljoen volgers op Instagram, 58,9 miljoen op Twitter, 77,2 miljoen op Facebook — zanger Justin Bieber is inmiddels 20 maar nog steeds behoorlijk populair. Hij is echter niet van onbesproken gedrag, en door velen gehaat. Ondanks dat (en waarschijnlijk ook wel een beetje dankzij dat) is hij nu het gezicht (of meer nog het lichaam) van de voorjaarscampagne 2015 van Calvin Klein. Aandacht en ophef verzekerd. Er zijn zelfs doodsbedreigingen gepost aan het adres van Lara Stone, die wél de sixpack van het tieneridool kan betasten, wat de ‘beliebers’ blijkbaar tot grote jaloezie drijft.

De vraag is wat dit voor het merk gaat betekenen. Haken de Bieber-haters af, of zouden zij stiekem in zijn schoenen ondergoed willen staan? We weten dat sex sells, en hoewel de meesten het niet zullen toegeven, vermoed ik dat de bijna naakte superster met het Nederlandse topmodel aan zijn zijde op onbewust niveau voor opbeurende emoties zullen zorgen.

Op de genoemde sociale netwerken worden vol trots de foto’s uit de campagne gedeeld, hieronder zie je de commercials.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=SrugNpFB3Ps]

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=K0t-aBAYym8]

“Calvin Klein is such an iconic brand and I am excited and honored to become a part of the Calvin Klein brand legacy with this campaign. I have been a longtime fan of the brand and have worn their jeans and underwear for a while, so this is kind of a dream come true. This is the beginning of an exciting new year for me, personally and professionally, and being a part of this campaign has been a fantastic opportunity and experience.” [Justin Bieber]

Updates:

  • (9/1): Je verwacht het niet, maar ELLE weet dat de plaatjes flink gephotoshopt zijn en dat Justin een eikel op de set was.
  • (10/1): Justin ontkent dat de beelden niet echt zijn, dreigt met een rechtzaak en krijgt een rectificatie, aldus Adfreak en WTF.nl.
  • (11/1): Genoeg aanleiding voor creatievelingen om met de advertenties aan de slag te gaan.
Previous ArticleNext Article

Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

1 Comment

  1. i Love Justin Bieber You are a sexy boy You are a toyboy I Love Justin Bieber Music legend You have a sexy body i Love Justin Bieber

    Vriendelijke Groeten Dichter Danny van Strien

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *