Reclame

Ongemakkelijke situaties, daar weet Listerine wel raad mee: ‘Smile!’

Ongemakkelijke situaties die voor bijna iedereen herkenbaar zullen zijn, geïllustreerd in een stijl die deze situatie nog eens extra versterkt. Dat is wat we zien in een serie printadvertenties ter promotie van de whitening-lijn van Listerine in Brazilië. Gezien de voorbeelden en afbeeldingen in de uitingen vormen jongeren de doelgroep, wat met zich meebrengt dat deze campagne nog wel een tijdje mee kan. De opgroeiende jeugd manoeuvreert zichzelf immers nogal eens in lastige posities, waarbij schaapachtig glimlachen de enige gepaste reactie is.

Voor de volgende serie advertenties denk ik aan een selfie naast het spoor, letterlijk in de put zitten, het snuiven van schoonmaakmiddelen en Enzo Knol nadoen, maar dit lijstje is makkelijk nog verder uit te breiden. :-)

listerine2

listerine3

listerine

listerine4

“Sometimes all you can do is smile.”

[Creatie door JWT Brasil; via Adeevee]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019