Reclame

Grappige straatkunst promoot Aquapark Limpopo op subtiele wijze

Eerder voerde het Russische Aquapark Limpopo al eens een campagne met  tv-commercials, maar om de directe omgeving te bereiken, kan een wat kleinschaliger aanpak ook volstaan. En als er slechts één zo’n zwemparadijs met spectaculaire glijbanen in de stad te vinden is, blijkt het zelfs niet nodig te zijn om de merknaam te vermelden. De actie zoals hieronder is afgebeeld, zorgde voor een stijging van 36% van het dagelijkse aantal bezoekers en er werden zo’n 2.500 foto’s van de uitingen gedeeld via de sociale media.

Hoe eenvoudig kan het zijn: de stad Ekaterinburg werd opgesierd met 200 stickers van figuurtjes, geplakt op objecten die als glijbaan zouden kunnen dienen, zoals regenpijpen en trapleuningen — subtiel, slim en sympathiek.

regenpijp3

regenpijp2

regenpijp4

[Creatie door Red Pepper (Rusland); via Adeevee]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020