Retail

Bruna breidt educatieve wedstrijd Woordpret uit

Basisscholen, kinderen en ouders zijn klaar voor ‘Woordpret’, de wedstrijd van Bruna in het kader van de Kinderboekenweek. Kinderen van groepen 1 t/m 8 van de basisschool kunnen een hele maand boekenleggers met letters bij Bruna verzamelen. Als zij daarmee een woord maken met een zo hoog mogelijke waarde, heeft hun klas kans op één van de acht goedgevulde boekenkoffers ter waarde van 600 euro. Van alle inzendingen wint het meest originele woord een optreden op school van Kinderen voor Kinderen.

Niet alleen kinderen houden zich bezig met Woordpret, zo heeft Bruna vorig jaar gemerkt toen de landelijke educatieve wedstrijd voor de eerste keer is gehouden. Honderden scholen nemen het maken van de bijzondere woorden mee in het lesprogramma rondom de Kinderboekenweek en ouders lopen regelmatig -vaak aangespoord door hun kinderen- de Bruna-winkel binnen om letters te verzamelen. Vanwege het eerdere succes van Woordpret loopt de speciale actie nu de hele maand oktober, twee weken langer dan vorig jaar. Ook hebben alle basisscholen dit jaar van Bruna materiaal gekregen voor deelname aan de wedstrijd.

De letters met puntenwaarde die iedere klant van Bruna op een gratis boekenlegger ontvangt, hebben vorig jaar geleid tot prachtige creatieve woorden. De jury heeft toen de hoofdprijs toegekend aan ‘Arbeidsongeschiktheidsverzekeringsformulieren’. Dit jaar vellen drie vakmensen het oordeel over het meest originele woord:  projectleider van Kinderen voor Kinderen Desiree Derrez, artiest en songwriter Brainpower en zangeres Leonie Meijer.

De nieuwe CD van Kinderen voor Kinderen, waaraan alle juryleden hebben meegewerkt, is bij Bruna verkrijgbaar. Als marktleider in kinderboeken besteden de Bruna winkels traditiegetrouw veel aandacht aan de Kinderboekenweek, die 2 oktober begint en dit jaar ‘Sport en spel’ als thema heeft onder het motto ‘Klaar voor de start!’.

Update (2/12): De tweede editie van de educatieve wedstrijd ‘Woordpret’ is volgens Bruna een groot succes geworden. Het aantal deelnemende scholen is fors gegroeid ten opzichte van vorig jaar: naar schatting 2.000 basisscholen hebben meegedaan, zo’n 5.500 woorden zijn ingestuurd. ‘Soundmixshowtjes’, ‘scheepswerktuigbouwkundige’, ‘huwelijkvruchtbaarheidscijfer’ en ‘hippotomontrosesquippedaliofobie’ zijn voorbeelden van woorden die in de prijzen zijn gevallen. De jury was het er echter over eens dat het woord ‘babyboekenwurmdrolletjes’ het meest origineel is.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020