Retail

[Spaaractie] Kinderen bouwen hun eigen PLUS-supermarkt met PLUSBRiCKS

Vanaf komende zondag starten kinderen massaal met het bouwen van nieuwe supermarkten, zo verwachten ze bij PLUS. Dan start namelijk de nieuwe PLUSBRiCKS-spaarcampagne. Klanten van de supermarktketen ontvangen gedurende negen weken speelgoedbouwstenen waarmee kinderen hun eigen droomsupermarkt creëren, waarin ze helemaal zelf de baas zijn. PLUSBRiCKS zijn naar verluidt kwalitatieve plastic speelgoedbouwstenen, die met de welbekende steentjes van LEGO te combineren zijn.

In het persbericht wordt de gedachte achter de spaaractie als volgt uitgelegd: “Met de bouwstenen ontwikkelen kinderen zich op sociaal gebied en hebben ze alle ruimte om hun creativiteit te uiten. Zo bepalen zij zelf hoe ze hun supermarkt inrichten en voelen ze hoe het is om een echte supermarktmanager te zijn. Ze maken zelf hun creaties werkelijkheid door naast ‘supermarktje te spelen’ ook de ‘meest bijzondere supermarkt’ te bouwen.” In onderstaande commercial wordt dat mooi verbeeld. 

Klanten van PLUS ontvangen vanaf 30 augustus 2015 bij elke vijftien euro aan boodschappen een flowpack met één van de in totaal zestig PLUSBRiCKS gratis, waaronder een flessenautomaat, sapmachine, een zelfscanmuur, een weegschaal of een vleeswarenschap, en natuurlijk een PLUS-medewerker. Daarnaast krijgen klanten een extra winkelonderdeel bij aankoop van één van de wekelijkse actieartikelen. Bij elk onderdeel hoort een bouwplaat.

plus medewerker

Kinderen worden opgeroepen om, via hun ouders, op de Facebookpagina van PLUS een foto van hun eigen supermarkt te delen ter inspiratie voor andere kinderen. De inzender van de mooiste supermarkt wint een prijs die volledig aansluit bij deze spaaractie, namelijk één dag supermarktmanager zijn van een echte PLUS-supermarkt. Hiervoor verscheen vorige week al een zogenaamde vacature voor een jonge PLUS-supermarktmanager.

In de voorbereiding van de spaarcampagne speelden kinderen al een prominente rol. Doel was de inhoud en vormgeving af te stemmen op hun ideeën en wensen. Zo organiseerde PLUS een middag waarbij zes kinderen met PLUSBRiCKS hun eigen droomsupermarkt mochten maken. Op de speciale actiepagina op de website van PLUS inspireren zij andere kinderen om ook aan de slag te gaan met bijvoorbeeld een jungle-PLUS, een Space Delivery-PLUS of een PLUS met gymzaal. In de filmpjes (hieronder een voorbeeld) leggen de zes kinderen uit waarom zij hun supermarkt op die manier hebben ingericht en waar hun inspiratie vandaan komt.

Van donderdag 3 tot en met zaterdag 5 september krijgen PLUS-klanten bij besteding van 25 euro of meer een gratis startpakket. Dit bestaat uit een bouwplaat, winkelpui, de eerste 28 bouwstenen en een gevelsticker met de naam van de lokale supermarkt. Geïnteresseerden moeten er snel bij zijn, want de actie geldt zolang de voorraad strekt. Om de supermarkt nog completer te maken, kunnen verzamelaars extra onderdelen kopen, waaronder een bouwplaat (2,99 euro), een pakketje bestaande uit bouwblokjes in PLUS-groen om de muren van de supermarkt mee te bouwen (53 stuks voor 2,99 euro), een stickervel met raambiljetten en navigatie (2,99 euro), en een winkelentree (2,99 euro).

Previous ArticleNext Article

Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *