Sport & Spel

Nintendo spoort kinderen aan om buiten te spelen — met hun Nintendo 2DS

Aan de indrukwekkende geschiedenis van Nintendo wordt nu een opmerkelijke richting toegevoegd. Terwijl aan alle kanten initiatieven ontstaan die aansporen om digitale media even opzij te leggen en kinderen worden aangezet om meer te bewegen, zendt Nintendo in de VS een nieuwe commercial ter promotie van de 2DS uit, die laat zien dat kinderen ook buiten veel plezier met hun schermpjes kunnen hebben. Van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat op je luie kont zitten; nooit meer een moment zonder de spelcomputer, want alle spelletjes zijn erop te spelen.

Argumentatie waar geen speld tussen te krijgen is: “Let them play because it’s summer, because it’s Mario, Luigi, Pokemon, and Donkey Kong, it’s Nintendo.”

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=RGEBGT23heo]

[Creatie door Leo Burnett; via Ad Age]

PS   Zelfs Bert van Sesamstraat heeft ervaren dat een dag in het park ook zonder digitaal apparaat vermakelijk kan zijn. ;-)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021