Sport & Spel

Samenwerking Disney en KNVB om voetbal leuker te maken voor kinderen

De KNVB en The Walt Disney Company in Nederland zijn een samenwerking gestart voor de looptijd van drie jaar, met een optie voor nog twee jaar. Voor Disney is de voetbalbond de eerste strategische partner in Nederland en voor de KNVB is Disney een belangrijke partner om kinderen te bereiken. De twee partijen slaan de handen ineen om het voetbal en vooral de beleving eromheen nog aantrekkelijker te maken voor kinderen. Ze gaan elkaar op verschillende onderdelen ondersteunen en versterken, waarbij het bereik van beide partners een grote rol speelt.

De KNVB levert een bijdrage aan de inhoud van het Disney XD-voetbalprogramma Goalmouth en ook worden er initiatieven ontplooid rondom de OnsOranje-kidsclub. Verder ontwikkelen de voetbalbond en Disney volgend jaar een speciale editie van de Donald Duck voor alle schoolvoetballende kinderen.

De samenwerking tussen The Walt Disney Company en de KNVB werd gisteren officieel bekendgemaakt. Onder leiding van Mickey Mouse, Donald Duck en Goofy trapten schoolkinderen een openingswedstrijd af als start van de samenwerking. Onderstaande video geeft een impressie.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=LAFJrg6pdWo]

“Wij kijken uit naar het partnership met Disney, een bedrijf met internationale allure. Door de handen ineen te slaan kunnen we de fanbeleving voor kinderen naar een hoger plan tillen. Disney gaat zich vooral inzetten om onze jongste fans, van 6 tot 12 jaar, nog meer bij het voetbal te betrekken. Samen zien we grote mogelijkheden om voetbal nog leuker te maken.” [Jean-Paul Decossaux, directeur Commerciële Zaken van de KNVB]

“Een strategisch partnership met de KNVB is voor ons een logische keuze. Beide partijen spreken een brede doelgroep aan waardoor er samenwerkingsmogelijkheden zijn op vele gebieden. Plezier en sporten gaan hand in hand. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat bewegen bij kinderen wordt gestimuleerd. We kijken er naar uit om met de KNVB op korte en lange termijn leuke sportieve initiatieven te ontwikkelen.” [Paul Carpentier, Director Disneymedia+ van The Walt Disney Company]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019