Sport & Spel

Speelgoedindustrie VS start campagne om spelen te bevorderen: ‘The Genius of Play’

In de VS is de Toy Industry Association (TIA) een campagne onder de noemer ‘The Genius of Play’ gestart, een initiatief om meer aandacht te genereren voor de enorm positieve invloed die spelen heeft op de ontwikkeling van kinderen. Blijkbaar is dit (helaas) niet zo vanzelfsprekend dat een dergelijke actie nodig is om duidelijk te maken dat spelen meer is dan een spelletje: het versterkt geest en lichaam, vermindert stress, verbetert de banden binnen het gezin en biedt andere voordelen om kinderen gezond op te laten groeien.

“Today’s parents and caring adults can be too singularly focused on their children getting good grades, staying disciplined, and mastering a number of structured extracurricular activities, but that can come at a cost. What many parents don’t realize is that pediatricians recommend that children spend at least 60 minutes a day engaged in open-ended play – including arts & crafts, playing dress-up, building imaginary worlds, and so much more. Through play, children learn about the world around them, explore their creativity, build important skills, and work through their emotions. The positive impact of play on the healthy development of kids, from tots to teens, is undeniable. Our goal is to inspire parents to make play an important part of their children’s day – every day.” [Steve Pasierb, TIA]

Centraal in de campagne staat een leuke serie korte animatievideo’s, te zien via digitale en sociale media, waarin aan de hand van verschillende situaties uitgelegd wordt wat de rol van spelen is. Hieronder twee voorbeelden; spelen met actiefiguren of doen alsof de vloer van lava is, is namelijk veel meer dan dat — het gaat om het creëren en delen van denkbeeldige werelden, verhalen verzinnen, communiceren en samenwerken, enzovoort (het geniale van het spel, dus).

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=w3doLNFFDEk]

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=waJPtDliSfo]

Verwezen wordt naar de website TheGeniusOfPlay.org voor meer (door onderzoek onderbouwde) info, en ouders kunnen daar een belofte afleggen dat hun kroost meer speeltijd krijgt. In de eerste week van de campagne zijn reeds 58.000 uren toegezegd.

[Via StreamDaily]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019