Niets zo lastig als een negatieve attitude ombuigen in een positieve. Dit is een geslaagde poging. Microsoft scoort met een online video van ruim anderhalve minuut waarin op vermakelijke wijze wordt teruggeblikt op de jaren '90 van de vorige eeuw. Deze moet de boodschap overbrengen dat Internet Explorer niet van gisteren is ("You grew up, so did we"). Met de nodige zelfspot wordt verwezen naar de Tumblr-pagina The Browser You Loved To Hate, waar hoopvol gedeeld wordt dat er mensen zijn die de nieuwe browser waarderen.
De nostalgische #childofthe90s-video is op YouTube binnen een dag meer dan een miljoen keer bekeken; de mogelijkheid om een reactie te plaatsen is uitgeschakeld, maar bij 94% van de beoordelingen gaat de duim omhoog. Ook de bekende (marketing)bloggers strooien met complimenten: "a delightful trip down memory lane" (Mashable), "Microsoft sure knows how us to get us reminiscing" (TIME), "unusually thoughtful and quirky" (AllThingsD), "een belachelijk toffe commercial" (Domien Verschuuren), "zou bijna weer Internet Explorer gaan gebruiken" (Elger van der Wel), "a pretty brilliant marketing ploy" (CinemaBlend), "een must see voor alle 90’s kids" (Marketingfacts), enzovoort.
"You might not remember us, but we met in the '90s. Reconnect with the NEW Internet Explorer."
[Creatie door Column Five]