Eten en drinken, Trends

DubbelFrisss denkt de trends te kennen: ‘Suiker is uit, Free is in’

DubbelFrisss lanceert een nieuwe lijn onder de naam Free. Het drankje is namelijk vrij van kunstmatige zoetstoffen en toegevoegde suikers. Het gegeven dat suiker ‘uit’ is, wordt in de bijbehorende campagne verder uitgewerkt; in drie video’s van zo’n 2,5 minuut bespreken moeders en dochters, zittend in een dubbelfris-gekleurd decor, wat vroeger en wat nu ‘in’ is. En dus gaat het over de lambada versus twerking, over de draaitelefoon versus de smartphone, en over schoudervulling versus kontvulling.

Niet eerder werden over-de-datum-trends met zoveel gezelligheid omlijst. Op zich niet zo’n verkeerde associatie voor het merk, maar of het daardoor zelf in trendlijstjes gaat opduiken?  

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=J2EBJKZSrZw]

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=D6DrfhUzS9Q]

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=GyvHNJGeUOU]

[Creatie door Achtung!; via Adformatie]

UPDATE (1 mei):
In een persbericht meldt FrieslandCampina dat er een onderzoek onder moeders en hun kinderen is uitgevoerd voor DubbelFrisss, waaruit blijkt dat tieners vinden dat hun moeder hun leefwereld niet goed kent: termen zoals ‘swagger’ of ‘twerken’ klinken veel moeders onbekend in de oren. Het onderzoek onder 12-18-jarigen laat zien dat maar de helft van deze groep denkt dat hun moeder enigszins weet wat de trends en ontwikkelingen van nu zijn. Een kwart vindt zelfs dat moeders het helemaal niet bij kunnen houden. De resultaten bevestigen bijvoorbeeld ook dat bijna geen moeder weet wat de social media-afkorting TBT* betekent en meer dan de helft heeft geen idee wat de app Snapchat inhoudt. 

Dat tieners het gevoel hebben dat hun moeder niet goed hun leefwereld kent, blijkt ook uit het feit dat slechts 2% van de tieners hun moeder laat beslissen over zaken als welke kleding en gadgets ze kopen en wat ze eten en drinken. Een derde denkt zelfs dat ze voor gek staan als hun moeder hun kleding uit zou kiezen en bijna alle tieners bepalen zo goed als alles zelf. Zo geeft een kwart van de moeders aan dat ze geen idee hebben voor welk computerspel ze hun zoon of dochter wakker kunnen maken.

PR_Dubbelfriss_infographic6

“Moeders zijn ook niet altijd op de hoogte van het eet- en drinkgedrag van de tieners. Daarom start DubbelFrisss een nieuwe campagne om moeders weer helemaal up to date te krijgen. In de campagne laat DubbelFrisss moeders zien wat nu ‘in’ is door dit te vergelijken met wat ‘in’ was toen zij zelf jong waren. (…) In het kader van de introductie van FREE helpt DubbelFrisss moeders een handje om de wereld van hun tienerkinderen te leren kennen.”

Om jongeren ook enigszins te laten ervaren wat in was in de tijd dat hun moeder jong was, gaat DubbelFrisss een track mixen in samenwerking met FRIS. Tijdens de FRIS-feesten kunnen jongeren lekker dansen op de hits van toen in de stijl van nu. Alle bezoekers en hun ouders krijgen FREE als welkomstdrankje en dit zal ook tijdens de feesten geschonken worden.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021