Veiligheid

Blinde skateboarder inspireert sporters tot bescherming: ‘Be Brave, Be Safe’

Jaarlijks worden 3,7 miljoen sportblessures opgelopen, waarvan er 1,5 miljoen medisch worden behandeld. VeiligheidNL en Perry gaan gezamenlijk een poging doen om dit aantal te verminderen. Deze week hebben zij de landelijke campagne 'Be Brave, Be Safe' gelanceerd, met Tommy Carroll uit Chicago (VS) in de hoofdrol. Tommy is een blinde skateboarder die laat zien dat je door het dragen van de juiste protectie- en reflectiematerialen blessures kunt voorkomen en je grenzen kunt verleggen op een verantwoorde manier.

De twee partijen geven sportend en bewegend Nederland tips waarmee zij zichzelf binnen hun sport kunnen uitdagen ('Be Brave'). Tegelijkertijd worden er tips aan gekoppeld op het gebied van bescherming en zichtbaarheid. Het doel is om mensen te stimuleren op een verantwoorde manier met hun sport bezig te zijn ('Be Safe').

Het verhaal van Tommy Carroll vormt de rode draad in alle communicatie. Hij is sinds zijn tweede volledig blind en heeft zichzelf ondanks deze beperking leren skateboarden. Sterker nog: door altijd de juiste bescherming te dragen heeft hij nog nooit een blessure opgelopen. Met dit slimgekozen boegbeeld van de campagne laten VeiligheidNL en Perry aan Nederland (en de rest van de wereld) zien dat je alles kunt bereiken zolang je maar de juiste maatregelen neemt. Materialen daarvoor zijn, je raadt het al, bij Perry (voorheen 'Perry Sport') te koop.

“For me protective gear is the difference between being absolutely terrified while skateboarding and being completely confident.” [Tommy Carroll]

[Creatie door The Oddshop]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

2 Comments

  1.  

    Graag wil ik jullie wijzen op de viral gemaakt door The Oddshop voor Perry Sport en VeiligheidNL die op jullie website bij thank god its friday aanprijzen. Ik ben een 41 jarige skateboarder en oud HEAO-CE-er en heb niks dan respect voor Tommy Carroll, de blinde skateboarder in het filmpje. Maar het is zwaar ONETHISCH in mijn ogen dat in naam der commercie ze deze man zo ver hebben kunnen krijgen dat hij indropt met low end beschermers om zijn knieën. 

    De tekst in de website waarnaar verwezen wordt suggereert dat Tommy Carrol heeft leren skateboarden met de low end beschermers van Perry Sport die hij aanheeft in de viral gemaakt door The Odd Shop. Dit is een onwaarheid, Tommy heeft leren skateboarden met de kwaliteit kniebeschermers die je in dit filmpje ziet: http://www.youtube.com/watch?v=UL38q-30NtU

    Skateboarders laten zich niet 1,2,3 bedriegen, maar de claim dat een blind iemand blessureloos met deze kwaliteit heeft leren skateboarden is volgens mij ethisch niet correct. Juist beginners laten zich hiermee wellicht een vals gevoel van veiligheid aanpraten waardoor er blessureleed kan ontstaan.

    Voor een wat ongenuanceerdere kijk (maar daarom niet minder waar in mijn optiek) op dit verhaal verwijs ik u hiernaar:http://tagsters.nl/column/6602/de-lamme-leidt-de-blinde

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020