LOI stelt groei centraal: ‘Als leren zo fantastisch is, waarom zou je er dan ooit mee stoppen?‏’

‘Nederland wordt steeds slimmer.’ Dat was het motto van LOI afgelopen jaren, gevat in vermakelijke commercials met een twist (een verademing na die verschrikkelijke Merel & Wouter). Je herinnert je vast de korte verhaaltjes nog wel rond bijvoorbeeld de doktersroman in de de oliebollenkraam, de fans van Wolter Kroes, mannenavond in het klaslokaal, de aanrijding van Bram Moszkowicz, de bijdehante obers in een Italiaans restaurant en de te vaak uitgezonden conference call (met de conciërge uit het afgelopen seizoen van SpangaS in een Tempo Team-achtige rol).

Maar nu is het blijkbaar tijd voor een nieuw, wat persoonlijker thema (en een bijbehorende campagne): ‘Groei door.’ De LOI wil mensen met haar nieuwe campagne aansporen te blijven leren. “Niet omdat het makkelijk is, maar omdat het je zoveel voldoening geeft en kansen biedt als je iets geleerd hebt”, stellen de verantwoordelijke creatieven. In de nieuwe tv-commercial zien we hoe trots mensen zijn, als ze iets geleerd hebben. De vraag luidt waarom we ooit met leren zouden stoppen, als het zo fantastisch is. Dat is ook precies waar de LOI met haar vormen van onderwijs een belangrijke rol in speelt: je kunt altijd blijven leren. En daar zit natuurlijk een commerciële gedachte achter, want als mensen maar cursussen blijven volgen, levert dat meer omzet op. Maar laten we niet overdrijven: voor de meesten van ons is leren helemaal niet leuk. De bestemming is mooier dan de reis, het diploma belangrijker dan de studie-uren. 

Hoe dan ook, het is een fraai filmpje. Beelden van opgroeiende kinderen, werkt altijd. Passende titel, mooi woord ook: ’triomf.’

[Creatie door N=5; via @popthecampaign]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024