Minions maken Chiquita-bananen nog leuker, ter promotie van hun film

‘Minionmania niet te stuiten’, kopte het AD afgelopen zaterdag. Experts kunnen dat wel verklaren, want de gele characters zijn ‘ingenieus’ uitgedacht, geweldig ‘in de markt’ gezet en ‘ook hartstikke leuk’ voor volwassenen. We zagen de Minions onder andere al in een spaaractie van Plus, op dozen van Amazon, als kleur van Pantone, in hagelslag van Venz en bij een winactie van Capri-Sun. Aan dat rijtje kunnen we een promotie van Chiquita toevoegen. Wie de trailer gezien heeft, zal dat niet verbazen (je zou bijna denken dat de ‘banana’-scene op 2:02 een kwestie van product placement is).

Gezien de kleur en de vorm van het fruit geen onlogische combinatie. Er wordt flink uitgepakt in deze samenwerking tussen Chiquita en Universal Pictures. Bij de trossen bananen van Chiquita zitten momenteel 32 verschillende Minions-stickers, die boodschappers en hun kinderen kunnen verzamelen. Op de actiesite staan allerlei spelletjes (‘Minions-fun’). Daarnaast staan er recepten online. En als klap op de vuurpijl zijn een reis naar London en andere prijzen te winnen (je moet 13 jaar of ouder zijn om mee te kunnen doen aan die actie). 

bananenstickers

banenenprijzen

Ook dit is weer een samenwerking die een win-win-win-situatie oplevert: de Chiquita-bananen worden meer begerenswaardig, de Minions-film (waar het allemaal om draait) krijgt nog meer aandacht, en consumenten krijgen er een leuk extraatje bij.

De film draait vanaf vandaag in de Nederlandse bioscopen. Zie de website van Fun Mobility voor meer uitleg over het deel van de campagne dat via mobiel wordt uitgedragen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024