Characters, Media

Speciale editie van Kinderen: helemaal in nijntje-stijl

Nijntje maakt Kinderen, kopt Sanoma enigszins dubbelzinnig in een persbericht dat aandacht vraagt voor een bijzonder nummer van Kinderen dat nu in de winkel ligt. In de juni-editie van het tijdschrift voor (aanstaande) moeders speelt het bekende character nijntje de hoofdrol. Merkhouder en uitgever Mercis en het magazine Kinderen maakten samen een nummer waarin de vertrouwde inhoud van Kinderen is omgezet in nijntje-stijl. Nog nooit heeft nijntje zo’n grote rol gespeeld binnen een bestaande tijdschriftentitel, volgens de makers.

Zo zijn de tien klassieke boekjes van nijntje doorgetrokken naar de vaste rubrieken in het magazine. Het boekje ‘de tuin van nijntje’ is bijvoorbeeld gekoppeld aan de culinaire rubriek, met onder andere gezonde recepten met worteltjes.

Brigitte Donders, hoofdredacteur van Kinderen: “Nijntje is authentiek, tijdloos en een beroemdheid zonder sterallures. Vandaar dat we ook niet lang hoefden na te denken: nijntje verdiende haar eigen Kinderen. De speciale editie heeft een unieke cover, er worden honderd nijntje-apps en nijntje-pakketten weggegeven en alle Kinderen-lezeressen ontvangen ook nog een exclusieve nijntje-cd met de 21 leukste liedjes uit nijntje-musicals.”

Ook producent Mercis is erg blij met de unieke samenwerking. Directeur Marja Kerkhof: “Het is fantastisch om met een groep vrouwen, moeders en dochters met zoveel enthousiasme aan een gezamenlijk project te werken, namelijk het maken van de mooiste uitgave van Kinderen ooit! Nijntje en Kinderen geloven in dezelfde filosofie en in mooie kleuren, heldere illustraties en ruimte voor de eigen fantasie van moeder en kind.’’


Dit is de tweede speciale editie van Kinderen. De cover van het jubileumnummer (Kinderen 2-2012) was ontworpen door Blond-Amsterdam.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021