Cultuur

Iedereen kan meewerken aan tijdsbeeld, want Fotoweek lanceert ‘Grootste Familiealbum van Nederland’

Vandaag lanceerde Fotoweek* de online campagne ‘Het Grootste Familiealbum van Nederland’ met een oproep aan iedereen in Nederland om mee te werken aan een tijdsbeeld van de Nederlandse familie anno 2013. Door de inzet van social media is de verwachting een completer tijdsbeeld dan ooit te voren te krijgen. Na afloop van Fotoweek wordt het album opgenomen in de collectie van het Nationaal Archief. Fotoweek wil heel Nederland laten stilstaan bij de waarde van fotografie als documentatiemiddel van ons leven, vandaar.

Op de website www.grootstefamiliealbum.nl kan heel Nederland een familieportret delen in het online album, dat moet uitgroeien tot het Grootste Familiealbum van Nederland. Via Twitter, Facebook, Google+ en Pinterest is de oproep ‘Jouw familie hoort ook in het #grootstefamiliealbumvannl’ makkelijk te verspreiden. Deelnemers werken niet alleen mee aan het schetsen van een actueel tijdsbeeld, maar maken ook kans op het winnen van een Canon Powershot S110 of een familie-fotoshoot bij de Fotograaf des Vaderlands. Deze campagne is in samenwerking met HEMA ontwikkeld. Een selectie van de foto’s uit het album wordt vanaf 16 oktober digitaal geëxposeerd in het nieuwe publiekscentrum van het Nationaal Archief.

“Voor het Nationaal Archief is dit album een waardevolle aanvulling op de collectie. Dit wordt het eerste album in onze collectie dat via social media tot stand komt. We kunnen straks een completer tijdsbeeld dan ooit tevoren aan onze collectie toevoegen.” [Elwin Hendrikse]

*Fotoweek is een initiatief van Nederlands Fotomuseum en Foam en wordt mogelijk gemaakt door de BankGiro Loterij. Dit jaar zijn HEMA en Calumet partners van Fotoweek. Van vrijdag 20 t/m zondag 29 september 2013 is het Fotoweek. Tien(!) dagen lang worden samen met fotografen, fotoclubs, musea, fotowinkels, bibliotheken en boekhandels activiteiten in het hele land georganiseerd. Het thema van Fotoweek 2013 is ‘Kijk! Mijn Familie’.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021