Eten en drinken

Cheetos-mascotte brengt kinderen op het oorlogspad

Als het eten van snacks niet meer mag (overgewicht!), dan kunnen kinderen er altijd nog mee spelen, moeten de chipsfabrikanten denken. Eerder zagen we al een campagne waarin de Bugles-hoorntjes werden neergezet als eetbare spelletjes, en nu brengt Cheetos onderstaande nieuwe commercial (‘wild child’) op televisie waarin de kazige chips als kogels worden gebruikt. Hoe ondeugend. Het bekende character Chester Cheetah, de officiële mascotte van het merk, is het kwade genie dat zorgt voor een oorlogsstemming in het gezin. Herkenbaar!?

Op YouTube is ook een interactieve ‘Cheetahpult’-game te spelen, bij voorkeur via een smartphone of anders via computer met muis: ‘Become the snack-launcher you were born to be.’

“Cheetos. Dangerously Cheesy.”

[Creatie door Goodby Silverstein & Partners; via Creativity]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020