Cultuur, Sport & Spel

Naar het speelgoedmuseum voor de overlevenden

Leuk inzicht: wat te zien is in een speelgoedmuseum, is niet zomaar speelgoed-van-vroeger. Nee, daar is speelgoed te vinden dat heel veel doorstaan heeft, waar een verhaal aan vastzit. Enkele van die verhalen zijn op een vintage manier gefotografeerd/bewerkt voor een printcampagne ter promotie van het Museu dos Brinquedos in Belo Horizonte (Brazilië). Als kinderen zich zouden beseffen dat hun pop, robot of knuffel ooit in een vitrinekast terecht kan komen, doen ze wellicht wat voorzichtiger. Maar da’s lang zo leuk niet natuurlijk.

Hieronder de drie advertenties uit de campagne van dit speelgoedmuseum. De boodschap: ‘Kom de overlevenden bezoeken’. Wellicht geschikt als uitstapje tussen de wedstrijden van het WK Voetbal door. ;-)

overleven3

overleven2

overleven 1

[Creatie door Jbis Comunicação; via Adeevee]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020