Cultuur, Onderzoek

Viacom-onderzoek naar ‘The Next Normal’ in 5 infographics

Vorig jaar las je hier al een samenvatting van het internationale onderzoek waarvoor Viacom (VIMN) 9-30-jarigen ondervraagd heeft over hun houdingen, waarden, aspiraties en perspectieven. Op de Tumblr-pagina van VIMN worden steeds nieuwe insights toegevoegd over deze invloedrijke doelgroep, die je volgens de titel van de studie als 'The Next Normal' moet zien. Hieronder een blik op de toekomst, in de vorm van een vijftal infographics die op basis van de onderzoeksresultaten zijn samengesteld. Scrollen maar!

Over de favoriete apparaten (vier van de vijf jongeren kunnen niet zonder hun computer):

Over communicatie in de digitale wereld (volgens tweederde van de jongeren zijn vriendschappen makkelijker te onderhouden dankzij het internet):

Over vrienden en familie (het aantal online vrienden neemt fors toe):

Over sociale media (jongeren hebben gemiddeld drie accounts):

Over succes en geluk (driekwart van de 'millennials' zegt zeer gelukkig te zijn):

[Bron: VIMN Insights]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019