Eten en drinken

Verwondering, animatie en muziek in sprookjesachtige Wonderfilled-campagne van Oreo

Onlangs zag je hier al een printadvertentie van Oreo, die door een optische illusie léék te bewegen. Nu is er een nieuwe commercial met werkelijk geänimeerde beelden – bekende verhalen met een twist, gekoppeld aan de belangrijke waarden. De reclamemakers weten het achterliggende idee van deze Wonderfilled-campagne mooi te verwoorden: "The shared connection over an Oreo is universal. Our campaign focuses on the positive change in perspective the simple act of sharing an Oreo can create, tapping into the universal human feeling of wonder. The ability to wonder is something we all share, but too often forget or ignore. Wonderfilled captures the feeling that kids are naturally so good at, yet adults need to be reminded of: a sense of wonder in the world." De videoclip geeft het merk bovendien een 'anthem'; de soundtrack, gratis te downloaden, is van Owl City

Erg sympathiek allemaal, met genoeg mogelijkheden voor verdere uitwerking. Zo worden op Twitter Vine-clipjes gedeeld. Ook in print, zonder animatie en muziek, blijft het idee overeind.

"The world is full of wonder. And we are Wonderfilled."

[Creatie door The Martin Agency; via Creativity (klik hier voor meer uitleg)]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021