Kortjes

Kortjes: steeds ongezonder, steeds unieker, steeds eerlijker, en meer (week 4, 2013)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Whereas dressing like everyone else was once seen as the way to fit in, Millennials now have a mindset that celebrates individuality; being original is important and they constantly want to curate their own style (Ypulse)

On the sliding scale of coolness, teens place most adults firmly on the uncool side; unfortunately for Apple, this teen logic may also apply to smartphones, they don’t want the same device as their mom, dentist, and coffee barista (Forbes)

Out with the new, in with the newer: "Facebook is where teens and young adults connect with family and some friends, Tumblr is where they connect with like-minded people about the topics they care about" (Entrepreneur)

Twitter is more than just a tool to get your message across in 140 characters or less; it’s a way for brands to connect with consumers and build meaningful relationships with them (Ypulse)

When it comes to issues of character, Millennials are, disturbingly, much more likely to think it's OK to engage in antisocial behavior like taking credit for someone else's work or ask a friend to pose as their ex-boss on a reference check than boomers are (Adweek)

For most of us adults the adolescent years occupy a privileged place in our memories; though adolescents may want nothing more than to be able to define themselves, they discover that high school is one of the hardest places to do it (New York Magazine)

The pop-culture image of the inept dad who wouldn't know a diaper genie from a garbage disposal has begun to fade; in his place, research shows, is emerging a new model of at-home fatherhood that puts a distinctly masculine stamp on child-rearing and home life (The Wall Street Journal) 

Coca-Cola is hoping some cross-media storytelling can maximize its estimated $11 million-plus Super Bowl ad spend and that consumers are up for another game during the Big Game; the 'Coke Chase' lets fans determine which of the teams will be featured in a post-game ad (Mashable)

Goed dat er een programma bestaat om ervoor te zorgen dat dikke kinderen minder dik worden, schrijft columnist Martijn Simons, maar beter dat er aandacht aan de ouders van die kinderen wordt besteed (de Volkskrant)

Jongeren eten steeds ongezonder en bewegen veel te weinig; van de tieners eet 93% niet genoeg groente en 85% van de jongeren beweegt te weinig, blijkt uit TNO-onderzoek 'Beweeg- en eetgedrag van kinderen, jongeren en volwassenen' (AD)

Hogeschool van Hall Larenstein ontwikkelde samen met Stichting Food Valley portretfilmpjes van succesvolle jonge foodprofessionals; de boodschap is dat werken in food leuk is en grote kansen biedt op een baan (VMT)

De onderwijstrends voor 2013: ‘zelf keuzes maken’ staat centraal en ‘inspraak hebben’ hoog in het vaandel, scholen profileren zich duidelijker, docenten kiezen hun eigen manier van professionaliseren en leerlingen willen kunnen kiezen hoe ze hun leerstof tot zich nemen (YoungWorks)

De schooltas en papieren agenda met stickers en foto’s van popsterren verdwijnen; cijferlijsten, toetsen en lesmethoden worden interactief en peuters starten op 5-jarige leeftijd met het oefenen van de eerste woordjes Engels op de iPad (De Telegraaf)

Advergames waarin fruit bij kinderen wordt gepromoot, leiden niet tot het eten van meer fruit; integendeel, kinderen eten na het spelen van deze spelletjes zelfs meer snoep in plaats van fruit, blijkt uit onderzoek door wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam (Food Holland)

Generatiekloof? Toch wel. Het digitale gebruik van babyboomers, generatie X en de millennials verschilt nogal; ouderen kijken meer tv, brengen meer tijd door op het web en maken minder gebruik van desktoppc’s (Emerce)

Nadat twee zusjes een puppy kregen nadat ze met hun vader hadden gewed dat hun oproep op Facebook minstens 1 miljoen 'likes' zou halen, is er een nieuwe 'oproep': als de Noorse Petter Kverneng ook een miljoen 'likes' zou verzamelen, zou zijn vriendin met hem naar bed gaan (AD)

Ongeveer een kwart van de seksueel actieve jongeren heeft ervaring met vastbinden (28%) en blinddoeken (26%); seksuoloog Goedele Liekens noemt het ‘gevaarlijk’ voor de seksuele ontwikkeling van jongeren dat zij hier al zo vroeg mee bezig zijn (1V Jongerenpanel)

Drugsgebruik onder scholieren en studenten van achttien jaar en jonger neemt ernstige vormen aan op technofeesten in Amsterdam; onderzoekers en organisatoren constateren een toestroom van deze jonge groep op legale en illegale raves, die tot diep in de ochtend doorgaan (Het Parool)

De roep om een strengere opvoeding zwelt aan, maar toch streven ouders niet naar gehoorzaamheid bij hun kind; anno 2013 is het stevige kind het opvoedingsideaal, en eerlijkheid waarderen moderne ouders het meest voor hun kind, blijkt uit het Trouw Opvoedonderzoek (Trouw)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020