Eten en drinken

Oproep van Coca-Cola: doe eens gek, doe iets goeds voor anderen

Mooi hoe Coca-Cola het thema Open Happiness blijft laden met opvallende en symphatieke acties. De frisdrankfabrikant heeft voor een nieuwe campagne mensen opgeduikeld die keer op keer onbekenden een geluksmomentje weten te bezorgen, zoals de 'Swing Guy' die overal schommels ophangt, de 'Secret Gardener' die bomen in de stad plant en 'Mr Lucky' die dagelijks een flinke som geld weggeeft. Echte verhalen, helemaal van deze tijd waarin authenticiteit, sharing en storytelling zo belangrijk zijn.

De uitdaging is om op passende wijze óók de link met het product te blijven leggen…

"If being kind to strangers seems crazy, then call me crazy."

[Creatie door Ogilvy, Brazilië; via Ads of the World – en nee, de soundtrack is niet 'Let's Go Crazy' maar 'Give A Little Bit', een goed verstaander weet waarom]

Update: Op Twitter merkt @GekWestland de gelijkenis van de Coca-Cola-campagne met het eigen initiatief op. Westlandse jongeren zijn onder de noemer Gek Westland al enige jaren in actie voor anderen. Wat goed zeg!

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019